31 juli 2008

Agility - kurs och träning

Då var ännu en superhet sommardag avverkad.
Vi tog det lugnt på dagen, jag körde ett kort pass med Running contacts men farten var inte den bästa (kan bero ¨på att jag inte var så sjukt motiverad :P), men hon tar det säkert nu så det blir nog till att höja upp om två dagar!!!

Vid fem tiden åkte jag och mamma ner till klubben.
Säcken - Gick superbra, mamma lyfte upp den 3 ggr och sen körde myra själv från höger och vänster. Hon tappar mycket tid när hon ska lyfta upp släpet i slutet så det blir till att få upp en bra fart och ha dunderbelöningar efter. Men Myra var sjukt bra!

Hoppteknik - Körde Vappu-övningen från förra inlägget och det gick bra, hon använde kroppen mycket bättre än jag trodde så det blir lite fler övningar med hoppteknik (ett hett tips: Canis nr 2, 2008)

"Jenny Damm-svängen" - Eftersom jag hade såna problem med handlingen under denhär övningen hos Camilla var jag tvungen att prova och det gick mycket bättre. MEN jag gör inte rätt med kroppen, vet bara inte hur jkag ska fixa det. Ska kolla in filmerna igen o se...

Slalom - Vi tog ut ett 12-pinnars för att jag ville klocka det. I 28 gradig värme och efter att ha kört agility i ca 20 minuter tog hon 12 pinnar på mellan 3,2 och 3,5 sekunder. YEEEY! Får jag det under 3 är jag nöjd!
Hon gick för första gången UR slalomet idag. Jobbigt. Beror dels på att jag släppte henne för tidigt och slappnade av och för att jag inte slutade när det gick som bäst utan ville "köra bara en gång till". Aja det fixar vi på en sekund!
Det är så kul och Myra är så förbannat kompetent! Men jag känner att jag slarvar med mitt fokus. Jag MÅSTE ha 100% fokus!

Efter det blev det avslutning på agilitykursen. Vi körde velodromen och hoppteknikövningen, sen kollade vi också på varandras slalom och gav varandra tips.
Hoppas på att alla anmäler sig till fortsättningskursen!

Myra har iaf fått träna tandvisning och hantering4 personer (3 tjejer i olika åldrar och en kille) och det har gått skitbra!
Hurra hurra för min lilla råtta till hund!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul!

Jag ska uppfinna en snabbtransportband mellan Askim å Nyköping..

Alternativt så får vi adoptera, kanske ska prata med din mammis om den idéen först bara =S

Anonym sa...

Hej, Kul att läsa att det går så bra för er! Var det roligt hos Camilla? Kör RC med Flashi. Hon går jättebra naturligt. Känns inte helt bra, men ska jobba vidare på det.
Lämnade filmerna till Svea idag så nu är "bollen" hos henne ;)
Förstod jag rätt att du vill gå kursen med Myra? Tror att det kommer att bli en jätterolig kurs.
Ska klocka Ella i slalom i veckan. har aldrig gjort det. Kan vara roligt att göra och jämföra. Har läst någonstans var hundarna bör ligga tidsmässigt i slalom, balansen och gungan (tror jag att det var). Ska se till att hitta den. Kanske att det även står i någon av Marie Hanssons böcker.
jajja, nog snackat. Ha det bra!
Kramar, M