04 juli 2008

Dagens bana!

Vid 11-tiden packade mamma och jag ihop oss och hundar (jag inveg mina gårdagens inköpta träningsbyxor) för att åka till klubben.
Väl framme var det bara två tollare där, skönt! Dessutom perfekt för Eskils del med lite störning!
Vi ställde upp en raksträckskombination för att arbeta med släpp och framåtsändande, sedan hade vi också ett 4-pinnars slalom med oss ut.

Myra fick köra raksträckan med hennes nya pipleksak som skål, från både höger och vänster sida sedan gjorde jag ett bakombyte innan tunneln så hon svängde ner direkt efter utan att ta hopphindret. Funkade MER än bra!

Eskil fick också köra raksträckan med mamma som skål och som han springer alltså, den hunden har FART! Så Eskil tränar agility samtidigt som det är andra hundar på plan, och plötsligt drar han iväg, han springer runt oss säkert 5 varv. Mamma börjar ropa på honom och jag blir både förvånad och nervös för jag trodde aldrig att han skulle strunta i hinder så jag börjar hojta jag med. Slutar med att mamma o jag skriker på honom medan han bara springer runt oss och njuter av att vara lös, han tittade inte ens på de andra hundarna. Mamma får en talförmåga och kommenderar: sitt, vilket han då gör! Sicken tokpelle!

Lite slalomträning blev det för honom men inte med världens kvalité, vi ska träna hemma innan vi åker till Camilla.
Myra fick köra slalomet från olika ingångar med bravur så jag bestämde mig för att lägga tunneln efter. Ohej vad bra det blev. Här skulle jag egentligen slutat för hon var trött, men jag är ju korkad så jag ville bara prova "en gång till".
Denhär gången med tunneln före slalom. Hon spran tunneln och kom mot slalomet, jag kutade med (ja, man måste kuta om man ska hinna med i hennes tempo) och höll andan. Hon sprang. Nästan förbi ingången, men hon är ju så liten att hon inte behöver svänga in förrän ganska sent. OCH HON TOG DEN! SLALOMET I FULL FART! HURRA HURRA!
Nästa gång ska jag prova hopp-slalom-hopp och om det funkar så ska jag börja lägga på kommando. Nästa gång SKA jag filma!

Lite platligg när jag sprang runt och lekte och pep och kastade hennes leksak blev det också. Hon låg som en sten! Härligt!

Min superhund alltså!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktiga ni är. Åh vad jag vill se er tävla snart alltså. Vilka poäng ni kommer att få, och pinnarna kommer ni att plocka lika lätt som man plockar pinnar i skogen. Hihihi

Tänkte bara säga att nu bloggar även jag. På blogtown.se hittar du mig. UllisPuma heter jag. Titta gärna in om du har tid.

Mvh Ullis å Puma