17 juli 2008

Balansera mera!

Igår blev våran "balansnedfart" färdigbyggd! Här bestämmt mig för att verkligen försöka ge mig på en ordentlig running contacts a lá Silvia Trkman och Fanny Gott.
Myra och jag tog första passet idag med målsättningen att hon skulle springa rakt över. När hon springer på min vänsta sida, när jag kallar in henne över och när jag skickar över henne springer hon rakt, men på min högra sida springer hon och kollar på mig och hamnar snett. Mer träning utan krav på RC....
Men dethär blir nog spännande, har faktiskt inte riktigt själv kommit underfund med hur jag ska göra dethär, men teknikträning är min favvo så det blir nog kul! Ska filma det när vi börjat komma någon vart också.

Har blivit klickerträning också.
Apporten: Hon griper, men inte så mycket mer. Släpper fort och tuggar mycket. Jag själv har nog fastnat lite mentalt här också...
Mellan: Hon går mellan mina ben (freestyle), HÄR har det lossnat! Har börjat med lite vändningar på stället så hon ska bli van vid mina fötter som trampar runt henne.
Vänd om (freestyle); poletterna börjar trilla ner här med!
Dansa: Just nu jobbar vi på uthålligheten, knapp märkbar förändring än. Måste nog hålla kriterierna bättre...

Vi var en vända förbi klubben också. Där pågår brukslägret för fullt och jag o mamma satt o spanade lite på lyndadsgruppen, ledd av Maria Hagström. Henne är jags sjukt nyfiken på. Bli kul att höra vad hon får för kommentarer sen. Jag vill ju åka dit o träna för henne juu!

Nu är det inte långt kvar till utställningen och nerverna börjar komma krypande. Tog mig en vända med utställningskopplet idag och Myra står superläckert men går inte lika bra. Blir lite galoppsträckor här och var, dock så känns mustangandet i utställningskopplet som att det håller på o försvinner!
Men det lär bli en trevlig och skön helg. Jag, mamma, Myra och Eskil packar in oss i Marias bil med Whippetprinsessorna och ska inviga vårt nya utställningstält!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla din majl!