24 juli 2008

Agility!

Nyss hemkommen från klubben, Ett sektormöte och sen körde jag lite agility med en taggad Myra! Nu var det längesen och OJ vad det gick. Hon arbetade snabbt och superbra, det kändes riktigt kul! Nu är vi taggade och fullspäckade med frågor till Camilla!
Dagens två kombinationer:

Komb 1 (raksträckan): tränade på starter där jag befann mig på lite olika ställen, körde också en gång där hon startade före mig och fick springa före hela vägen. Stort plus till min vov här. Körde utan skål denhär gången och Myra hade fokus framåt!
Komb 2 (rundkombination): Här kunde jag stå i mitten och skicka runt henne, hon hade inte lika bra fart här men jag är nöjd ändå, det blir nästa gång!
Gjorde också ett superläckert bakombyte. Min prinsessvov är så sjukt cool, jag som tänker att vi inte alls kommit så långt måste faktiskt erkänna att dethär går åt heelt rätt riktning, jag är stolt över Myrpyr!

Ikväll åker vi till Maria och imorgon blir de Värmland! Hurra hurra så skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna!
Såg att du skrivit något om "canis GF-schema", vad är det?
Träffade förresten en liten röd DP tik på 5 mån igår, hon var från Stockholm och gissa vad hon hette? Just - Myra :)
Ha det! Sanna

Anonym sa...

Så skoj när det går bra med träningen, när man ser ljuset så att säga. Jo, Puma ska förhoppningsvis få valpar nästa år. Om hon är hel å så. Ska bli skoj med en egen kull. Ser fram emot det.

Ullis