22 juli 2008

Köping- the story

24 dvärgpinschrar anmälda. Myra gick mot 12 (?) stycken öppna tikar.
Efter mycket strul med Marias prinsessors vaccinationsintyg kom dom äntligen in på området, när jag redan fått upp tältet, SJÄLV! Förövrig skitsnyggt nyinköpt James Wellbeloved tält.

Jag och Myra gick in i ringen, hon stog som en gud och hon travade finfint (sa iaf vännerna vid ringside, jag tyckte att det kändes som om jag var lost och att hon bara galopperde), och bordet. Det som vi jobbat för. Domaren Pia Lundberg var noga men skötte allt snällt och snyggt. Myra STOG på bordet HELA TIDEN, hon gjorde inte en ansats att göra något än att luta sig lite mot mig! Hurra dagens mål var avklarat! Hon var så duktig min prinsessa!
Domaren hade den "goda" smaken att premiera stora bitiga hundar, Myra åkte därmed ut med en 2 (!!!!! Whut!):
"15 mån tik mkt. bra storlek,
fem. huvud kunde ha något med haka,
önskas mer förbröst, för dagen överbyggd bak.
Förefaller något outvecklad för sin ålder behöver mer tid."
Jag är sjukt nöjd med min råtta!
Efter det träffade vid Loulou med hennes söta 4 månaders dvärgpinscher Mattis, så bedårande söt! Myra och han lekte finfint och man såg verkligen hur glad Myra blir av att leka med en lika dan! Lite shopping hanns såklart också med:
-Ett stycke doing-doing-leksak (gul tax), Myra har invigt och älskar.
-Ett stycke Leopardhalsband, Myra har invigt och matte älskar!
-Ett stycke rosa hjärtformad namnbricka med "Myra" och mitt nummer ingraverat. (Se bilden nedanför), Myra provat, den är rosa - jag älskar!
och ett stycke VOM-burgare till världens bästa Myra. Myra åt och älskade den.























Blev en liten Griffon träff på söndagen helle, Myra visste inte riktigt vad hon skulle göra med dom först, men efter det gick det finfint. Dessutom vad hon supersocial hela helgen. Satt i folks knän, hälsade på BARN och imponerade på 2 whippetuppfödare, Matte är mäkta stolt!
Bilden ovan med dom två whippetarna är sötsöt bebisar från Gazolin, blev en snabbvisit dit också. Jättekul att träffa Prinsessan Rajas uppfödare!
Efte en långweekend och en dagsfärsk Myravaccination åkte Maria o whippror hem idag, nu är det tomt.
Stora planer på G?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Myravaccination?! Vad har hänt?

Varför fick hon en tvåa?!?!
Kritiken är juh skitbra och Myras kropp är enligt mig vuxen och välformad.. Skitdomare!! men om hon gillade stora är det en domare i Leias smak =P

Skönt att bordet gick bra iaf, det var juh målet!! Så stort grattis till det! Miss U much!

Anonym sa...

VÅMM heter det :)
Och jag håller med Jenkan; Myra är världens stöddigaste lilla röding. Så det så!

Anonym sa...

Mamma:
Men då får Leia vaccin varje dag, har juh Vom i sin maaat=0)


Hanna:
Nice!
Thihi.. den som väntar på något gott!! Jag som haft minnet i väskan i 3 veckor typ.. =P

Anonym sa...

Tack för kommentaren på nya hemsidan!

Dumma domare!!! Hur kan man ge bitiga hundar bra placering? :( Fritt från sans och vett!

Mvh Linda