09 juli 2008

Klickerkurs, gång 1

Idag hade jag klickerkurs för ett stycke Whippet och ett stycke Setter med mattar. Det blev en riktigt mysig dag med mycket prat och en del träning. Men solen stekte och hundarna blev trötta av allt tänk fort. Lite nya ideér och nytt tänk tror jag poppade upp i alla fall!
Det var kul att se kontrasterna mellan hundarna i träningen. Blir spännande att se deras utveckling!
Myra fick agera visningshund och skötte sig finfint, men även hon var seg i värmen. När hon inte behövdes låg hon snällt och fint i hennes bur vid sidan av planen. Skönt för henne och skönt för mig!
När vi kommit hem slängde vi upp den nyinköpta barnbassängen från Rusta och lät hundarna bada, Myra stog mest bredvid o kollade. Badkruka! Tog lite bilder så jag ska försöka slänga upp dom sen.
Ikväll bär det av till Oxelösund för agilitytävling, tror att Myra får stanna hemma ikväll eftersom hon varit uppe på klubben 5 timmar idag, lite paus till en liten Myra.

Måste bara säga att det verkligen är kul med fler och fler kommentarer i bloggen, det sporrar mig verkligen att fortsätta skriva!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer en till kommentar =)
Haha, då skall jag hoppa över den delen.

Jasså, där ser man. Världen är bra liten. DP-världen i alla fall.

Minpinne är jag redan medlem på, heter Aendiih där.

Nej, på lördag är det två veckor kvar. Det känns super! Vi förbereder oss här hemma. Valpsäkrar lägenheten och förbereder katterna genom att tala om för dem att det kommer snart en liten "skit" som de måste vara snälla mot. =)

Kul att se dina videos du lägger upp. *Klickar* dig för det.

Ha det toppen!

Sara och Miki sa...

Och då måste ju jag också kommentera såklart när jag hittat hit! Tack så himla mycket för idag, det var superkul och du hade en härlig energi :) Ses nästa vecka, hälsar Sara, och Miki som sover som en stock :D

Anonym sa...

Åh, har du en setter på din kurs. Så skoj! Skulle vilja gå en kurs för dig Hanna. Ska du hålla i något på lägret/träffen?

Ullis