06 juli 2008

Nu är dom på gång!

Idag var det ett dubbelpass för mina kursare.
Vi tränade framåtsändande med skålen och fick ihop deras livs första kombination. Hopp - tunnel. Lite tävlingsteori och Greg Derrett tittande blev det lite foundation prat.
Sedan gick vi ut och gick igenom bakombyte och framförbyte och sen fick dom handla varandra genom små kombinationer. Riktigt kul att se!
Som avslut fick de prova framför och bakombyte efter tunneln på sina egna hundar, men strålande resultat! Kul!
Kursarna insåg idag att:
-Det finns 100 sätt att diska sig på
-Agilitykurs är fel namn, kroppskontroll och koordinationskurs är vad det BORDE heta
-Att Vals (framförbyte) är mycket svårare än det ser ut
och att:
-Deras hundar är sjukt duktiga som fattar vad de menar!

Imorgon ska jag o Alex träna agility. Tänkte fokusera på däcket och prova kombinationen hopp-slalom-tunnel. Ska försöka komma ihåg filmkameran och få det filmat också.
Tisdag: Agilitykurs
Onsdag: Klickerkurs + agilitytävlingstittande i Oxelösund
Torsdag: Lydnadsträning; Apport och platsliggning
Fredag: Ledig
Lördag: Agilityträning; fokus på raksträckor; hopp-hopp-tunnel-hopp, agilitykurs
Söndag: Jag o Myra åker ut till mormor o morfars landställe och barnvaktar kusiner.

Bilden nedan är från Oxelösunds agilitytävlingar den 21 (?) September. Yvonne Öster fotograf och förhoppningsvis ska den bilden in i Veronica Baches bok. Ser ni Minimyra, där var hon bara 5 månader...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Söt Myra! Hur många gånger är eran ag kurs på? Är så spännande att höra hur olika de kan vara tycker jag.

Kämpa på med lydnad å agility. Vi kör också för fulla muggar.

Anonym sa...

Nu missade jag namnet igen ju....

Ullis

Anonym sa...

Jo, jag menar faktiskt att han är min idol. Eller kanske en av mina idoler då. SG är inte helt fel heller plus många fler. Det finns så mycket bra hundfolk men ännu fler mindre bra, tyvärr.

Tack för att du tycker bloggen är ok. Ja, jag har lyckats blogga varje dag hittills, men risken är väl att det kan bli ointressant babbel ibland. Men det får man ta.

Ullis

Anonym sa...

Så du har oxå ett april-skämt hemma?! :P *haha*

Lycka till med allt du oxå! ;)

/Mvh Malin, Magic & Speed