11 juli 2008

Lydnadsträning och FILM!

Idag åkte jag med Mamma o Ellen med deras hundar till klubben, hade tänkt att bara sitta o glass med Myra eftersom hon redan fått 3 träningspass i rad på klubben.
MEN
Det kliar så i mina träningsfingrar och Myra kändes inte så trött så jag provade lite. Myra var på topp! Över mina förväntningar, så det blev ett längre pass!
Efter två repetitioner av träningstipsen vi fick med ställandet igår kändes det redan mycket bättre och stabilare, Hurra!
Dagens film:



Myra pendlar lite i positionen och tappar lite men jag känner mig jättenöjd! Ska gå med ännu kortare steg så blir det nog bra. Ställandet och läggandet känns säkert iaf! Hoppet blev enligt dom gamla reglerna (fråga mig inte varför :P)... Men har provat en gång innan med de nya reglerna.
Kolla in bilder från träningen här. (bläddra ner på sidan).
Programmet vi använder för att komprimera funkar inte så jag kan inte slänga in bilder i bloggen.... bläää.
Åh min söt-råtta, hon arbetar så sjukt bra varenda gång jag ber henne om det! Denhär veckan har det varit brukshundklubb besök 5 gånger så på lördag åker vi ut till mormor och kusiner på landet för lite vila!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj.

Ja hon har blivit så stor nu :)
Ni skulle till Köping nästa lördag va? Isåfall ses vi där :)

Kram Amanda
Melzo's Kennel

Anonym sa...

Hej! Roligt att se att du hittat till min sida! Den är dock på väg att stängas, har en ny som i stor sett är färdig. Du hittar den på www.allie.webgain.se, titta gärna in!
Roligt att se dina filmer. Bra att du har någon som kan filma din träningar så du ser vad du ska bättra på. Ni är jätteduktiga! Förstår bara inte hur du (och många andra)hinner!
Ha det gott.
Kramar från Sanna & Allie