08 juli 2008

HUND.

Tisdag, igen. Agilitykurs ikväll igen. Vi ska repetera lite och börja sätta in hinder mellan skålen och hunden. Det tycker jag nästan är det roligaste! Man ser verkligen hur hunden arbetar själv och tycker det är hur kul som helst. Vi ska också köra lite bang game med gungan är det tänkt, bra för Myra det med.
På grund av 100 liter regn som kom igår tränade vi inte. Myra ska därför få sig ett pass idag istället. Vi ska också slipa lite på Eskils slalom.

På morgonprommenaden idag körde vi ett aktivt pass. Start-träning med en galen Hanna som sprang runt o störde. Framåtsändande träning när jag skickade upp Myra på diverse bänkar. Mycket freestyleträning. Buga på kommando verkar ha lossnat nu, Myra är så söt när hon gör det! Lite lydnad med ställande under gång, gick inte lika bra idag. Skulle gå bort 10 meter men Myra tyckte att det var alldeles för kallt för att stå kvar själv o vänta. Mer träning. Lite fotgående också, men där går det inte bra. Blä

Måste gratta agilityvännerna i Flen också. Ullis är uppflyttad till hopptvåan och Mickis fick sin första pinne i hopp. Rooligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill veta mer om den där pinschern... är utan mail några dagar, så skriv gärna till web_flen, ja du vet :)

Anonym sa...

Hejsan!
Är en kille som väntar med spänning på sin första dvärgpinscher som flyttar hem om ca två veckor. =)
Har läst din blogg från början till slut och den förtjänar en självklar plats bland mina bokmärken.
Tänkte fråga om du har några tips på bra böcker som tar upp just Agility- och lydnadsträning?

Mvh Andreas

Anonym sa...

haha tack så mycket :D:D

Anonym sa...

Andreas: Kul att du läst bloggen o gillar den!
Stort grattis till valet av världens bästa ras, jag är sugen på en till redan. Vilken kennel kommer underverket Albin ifrån (störtskönt namn föressten)?
Jag är frälst klickertränare så du får bara bokrekomendationer som riktar sig ditåt (det bästa hållet :P): Inkallning - så mycket mera, Kontaktkontraktet, Med sikte på 10:an, Lydnadsträning i teori och praktik (BIBEL! 600:- dock...), Shaping success (engelska), Ruff love (eng), Klickerträning för agilityhundar. Bara för att nämna några, säg till om du vill ha fler!
Läste i ett tidigare inlägg att du diggar Pets in town, där finns det ju en söting dp också!
Men du; lägg in bilder på bebisen i bloggen, jag är ju nyfiken!
Lycka till med allt!

Anonym sa...

Superstort tack för boktipsen! Skall så fort jag kommer hem sätta mig och leta reda på dem på nätet.
Jag vet inte varför du inte kan kommentera i min blogg, kan vara någon inställning jag har. Ska undersöka saken!
Rykande färska bilder kom från uppfödaren idag, så de ska jag lägga upp asap.
Uppfödaren var ena hälften av Geishas kennel, men Lotta och Annika skall gå skilda vägar. Mer info finns på Geishas.se. Så just nu är Albin en namnlös-hund men kommer retroaktivt få det kennelnamn Annika registrerar.
Ha det toppen!