31 juli 2008

Nulägesanalys

Tänkte fixa en liten översikt på hur vi ligger till i träningen nu. Inte lika fint som Jenkans fix (kolla under Leia och Lydnad, scrolla ner, imponerande va!) men jag får iaf en översikt.

Innan start i hopp 1:
-Inlärning av däcket, säcken och långhoppet: Relativt lätta hinder som antagligen kommer att gå ganska fort. Det är väl däcket jag vill peta mest med.
-Tunneln; träna på att kalla in genom tunnlAR
-Slalom: Klocka det och se till att det ligger på 3-4 sekunder,
träna på att springa om i slalomet,
bakombyten och börja träna på att skicka Myra igenom det.

-Träna lite gymnastikhoppning och hoppteknik för att se hur hon hoppar.
Ex. på övning (hittat från en Vappu kurs):

Avstånden är för liten hund: Mellan hindrena 4 fot (1 fot= 30.48 cm) och hinderhöjden ska ligga mellan 10-20 cm, använd en skål i slutet och skicka hunden.
Lägg avståndsbom i början och placera hunden NÄRA det första hindret.

Innan start i LK1:
-Fritt följ;
träna uthålligheten och positionen

-Linförighet: Bygga mer värde i och göra det roligare

-Apport: Köra igång som bara den. Det är en bra bit kvar....

-Tandvisning: Börja träna ordentligt, hitta ett BRA sätt att träna det.

-Platsliggning; Klara 3 min med störning och dold förare i 15 sekunder (bara för att :P)

Viltspår:
Så fort värmen försvinner lite ska vi lägga två spår; ett spår i anlagssvårighet och ett superlätt och roligt. SEn startar vi anlaget (igen :P), förhoppningsvis i september/oktober.

Freestyle:
Det är en tävling i Skarpnäck i september (har jag för mig), men jag vette f-n om jag vågar :P Måste komma på ett bra sätt att göra ett program, och hitta musik i så fall...

Rallylydnad:
Vill tävla i Nacka i Oktober bara för att prova på...

Många planer och inte lika mycket tid eller pengar :P Men Myra och har jag kul och nu känns det verkligen som om träningen på de flesta ställen börjar lossna.

Det gäller bara att ha fokus till 110%

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du vågar Freestyle!!!!

Bra update tycker jag, man borde skriva en sådan varje månad åtminstone för att veta hur man utvecklats!

Anonym sa...

Raring, ni kommer att klara alltihopa lysande. Efter dagens agilityträning kan jag bara säga: hoppsan, var på plan la jag hakan :)