18 juli 2008

RC, första riktiga passet

Efter lite härligt inspirerande läsning och videotittning på Silvia Trkmans hemsida kände jag mig redo för att köra ett riktigt pass på vår planka nu.
Idag kändes det som om poletten verkligen trillat ner! Hon sprang på plankan, rakt fram mot skålen jag ställt några meter efter. PRovade också att springa med henne några gånger vilket också gick bra.
Är supernöjd so far men måste få upp farten på råttMyra, hon kan springa snabbare!


Running contacts from Hanna Schnackenburg on Vimeo.



Running contacts 1.2 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Men roligt, det är det! Nu vill jag ha 100% lyckade beteenden ca 3 dagar i följd med lite bakombyten och springa med henne innan jag börjar höja lite smått!

Eskil är så dålig nu att mamma får stå över utställningen och vara hemma och agera sjuksyster åt Eskil.
Jag o Myra + tusen kg packning beger oss till Maria ikväll och åker till Köping imorrn.
Är nervös! Myra är iaf bäst!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är sjukt jobbigt! Egentligen kan jag publicera direkt på webben, men då blir det inte alls lika snyggt. Bilderna lägger sig som de vill osv...
Men men, ska vänta och se om det löser sig av sig självt. Annars får jag hitta på nåt annat.

Nej, det är absolut inte långt kvar. 8 DAGAR!!! =)

Anonym sa...

Myra kan springa fortare, men inte matte.. *fniss*

Anonym sa...

Men Jenkan, Hanna har minst en meter lååånga ben och Myra, ja hon är ju precis vad hon heter ;)

Anonym sa...

Häftigt Hannele!! Jag är för trött för internet i två dagar och vips! så händer hur mycket som helst här... Oj, oj.
rocka myra!

Anonym sa...

Det samma! alltid skönt att hitta fler! Då kan man läsa få tips och ideer.. Känns dock som om jag är rätt ensam med largehund.. :-/ Nåja det ska nog gå det med!

Kikar nog in fler gånger! Hon hade bra fart över balansen tyckte jag! Mvh Anna med Icka och Ting

Anonym sa...

Hej Hanna & Myra!

Klart mamma ska ha en griffon :-)
Hör av er när ni har bestämt er!
Så hjälper jag till.

Kram från Pia & Griffarna