08 juli 2008

Träningsfilmer

Idag blev det ett agilitypass för Myra. Resultatet blev två korta filmsnuttar.
En där vi fokuserade på släpp, fart och motivation och den andra började jag med slalomet för att få in i kombination.
Har inte satt något kommando på slalomet än, måste börja göra det. Men jag är inte helt nöjd med att hon "hoppar" igenom slalomet, vill ha henne framslingrandes med låååg tyngdpunkt.. Men farten har hon och släpp på hopphinder börjar verkligen ta sig! Sötråtta! Sen när Eskil fick köra låg hon snällt och fint på bordet och väntade!
Jaja här är dom iaf:


Agility training from Hanna Schnackenburg on Vimeo.


Agility träning - slalom from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Sen tog mamma hem Myra, efter det hjälpte jag Berit med träningen, höll agilitykurs, hjälpte Alex med träning, och jag, Petra o Nicke han kolla upp vad som skulle fixas på balanshindrena. Kom hem kvart över tio och hade då varit på klubben i 5 timmar. Me like!
Imorgon: Klickerkurs och agilitytävling!

Andreas!: Jag kan inte lämna en kommentar i din blogg (fattar inte vad jag gör för fel!), har lämnat svar till dig i form av kommentar på min egen blogg...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu fungerar det att kommentera på min blogg. =)

Ja, när vi var på Petz in Town så fick vi hälsa på en av deras dp's.

Anonym sa...

Oj, vad poppis din blogg blev. Tacka WDS för det eller? ;)Roligt när någon läser det man skriver. Det är roligt att läsa din blogg för man blir inspirerad att jobba vidare. Skriv på Hanna!

Ullis