03 juli 2008

World dog show 2008

Så var World dog show 2008 över för min del.
Dagen började eg redan igår med att jag åkte till Maria. I ottan steg vi upp (som vanligt när det är hundar inblandat) och tog pendeln till mässan.
97 Dvärgpinschrar anmälda (om jag inte mins fel) och inte en enda av dom var Myra, förstå min abstinens. Men jag fick träffa Rudy och spana många Multatuli och Beit Hamayaan (stavas?) hundar, DET är aldrig fel!

Lite taxar och D/S gårdshund blev det också span på. Men annars var det mest fula raser idag. Illaluktande, håriga och stora sennenhundar... hm inte min favvo. Då är det tur att jag har råttan!

Lite shopping blev det allt (även om utbudet inte var det bästa, shame alltså!).
-2 stycke halsband (till terrier-eskil)
-ett gäng klickers
-en lång pipig mumsig leksak till Myra
-ett stycke träningsbyxor (HURRA!)
-många många stycken gratis provpåsar hundmat. Gratis är gott. Hundarna uppskattade också provsmakningen a la icas egna som vi fixade till härhemma
och ett stycke Dvärgpinscherbok. Den är redan halvt utläst, mycket amerikanska hundar (hmm..) men eftersom det är dp det handlar om kan det inte bli alltför fel!

Dagen slutade fint med prommenad längs vattnet med Maria, whippetX2 och ett stycke tax. Såhär kan det se ut:

Åh vad minmyra är sötnosig. När jag hoppade av bussen spurtade hon fram och höll på att vifta hela sin lilla råttkropp ur led. Sedan dess har hon demonstrativt legat på mitt ben och bara velat bli kliad på magen!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Oj, 97 dvärgpinschrar! Det var inte illa. Låter som att du har haft det ganska bra med andra ord. Shopping är ju aldrig heller fel. Jag skippar WDS, är inte tillräckligt intresserad av utställningar för att orka med en sådan gigantisk tillställning. En dag hade definitivt räckt för mig också.