11 januari 2008

Överlevt vecka2, check!

Äntligen fredag, tycker faktiskt både Myra och jag. För nu slipper vi gå ut på tidig morgonprommenad (tidig, läs "mitt i natten")!
Våra morgonprommenader är verkligen inte på topp! Myra och jag går som Zombies (efter jag först släpat Myra en bit på vägen så hon inte står o håller i grindhålet). Jag försöker få lite hjärnjumpa på prommenaderna eftersom jag är i skolan hela dagen.
Men Myras öron är av, så min irritation växer för att hon inte lyssnar och då avreagerar hon sig med att nosa. Ond spiral. Inte förrän efter minst halva prommenaden kommer hon igång. Jättesvårt detta men vi försöker tackla våra tidiga mornar så gott vi kan (i guess). Men det har blivit mycket träning på sista tiden, ska försöka ha in en träningsfri dag oftare tror jag, så hon blir mer taggad.

Annars går träningen bra, målen känns faktiskt realistiskt satta, utvärderar dom på söndag!

I helgen blir det full fart med hunderiet. I morgon kommer Maria förbi och lämnar in sina Whippet-flickor, sen åker vi mot rosvalla där det ska vara valputställning, tänkte miljöträna myra (trodde jag skulle jobba i morgon så jag anmälde mig inte,,, suck!) och träna utställning med Eskil.
Sen blir det Whippetprommenad o då är minsann Myra ALLTID motiverad, dp i ett nötskal?
Söndag blir det uppfödarutbildning för min del och Myra får vara med syster, sen agilitymöte och sen träning. PHU!
Måndag tänkte jag myra får HEEELT ledig, hon ska inte behöva tänka på träning på hela dagen! Även om jag blir trött på hennes morgonhumör är hon bäst, min lilla änglabebis!

Dagens länk: Till den nya boken Control Unleashed http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=BOK166, vill ha!

Inga kommentarer: