04 januari 2008

Pictures to make you smile

Det var en gång en liiten liiten Myra som hade en matte som varje morgon envisades med tt gå ut och gå.
En dag var det narig kyla, 1,5 dm snö och is under. Så långt ögat kunde nå.
Men jag trotsade vädret och tog med mig min lilla hund ut.

Tur att man inte har en Bernesennen som drar i kopplet var min första tanke. Oj, domhär skorna läcker nog. Var den andra.
Men dom gick där glada i hågen. Tänkte att Myra o jag skulle få upp temperaturen lite så vi begav oss till en av alla tusen fotbollsplaner som ligger i närheten för o springa lite. Allt gick jättebra och Myra hade faktiskt kul. Hon verkade inte lida av vädret som gav mig röda knottror i hela ansiktet. Härligt! Vi kunde tillochmed köra lite platssittning och fotgående, amazing!

PLÖTSLIGT!

En vindpust av kulinggrad kom rätt bakifrån och höll på att svepa med sig både matte o hund. jag ståg med ryggen mot, blundade hårt och väntade tills den gick över (trots att fötterna släppte marken någon sekund).
SHIT! Var är Myra var första tanken när jag slog upp ögonen, den lilla råttan på ynka 3,7 kg hade lätt blåst bort.
Jag spejade ut över planen, inte en hund i sikte, inte ens en råtta!!! GAh!
Jag kände något röra sig vid mina fötter och tittade ner. Där satt en liiiten liiten krabat och tryckte sig mellan mina fötter, Blundade så hårt att hela huvudet rynkades. Sött!
Efter det fick jag lyfta upp henne och värma tassar ett litet tag och vi begav oss hemmåt.

Myra skuttade hem och vi körde lite freestyleövningar!
Intet ont anande om att jag täkt släpa ut henne på en prommenad redan lite senare samma dag...


1 kommentar:

Anonym sa...

Meeeen, släpa ut liten vuvve i minusgrader? Det är väl onödigt? Raja och jag gick en promenad igår, idag får hon vara med när jag rider, men sedan blir det snabbkissningar för hela slanten. Prinsessan gillar inte kyla - och då slipper hon :)