05 januari 2008

Sitter här och kollar in olika hundhemsidor. Det finns så otroligt många aktiva och duktiga hundförare i sverige. Riktigt roligt!
Längtar och väntar tills det är dags för min och Myras debut i tävlingssammanhang. Både när det gäller officiella utställningar och "riktiga" tävlingar.
Har saknat det så mycket. Sparven var ju världens bästa, men hon och jag fick sitta vid sidan av planen och titta på i ett helt år tillsammans. Även om jag lärde mig extremt mycket så kändes det alltid så trist att vara den som satt bredvid, med en hund som aldrig blev frisk. Jag var alltid den som undrade "om det fanns åskådarplatser". jag tror att Sparven led lika mycket, hon ville så gärna.

Nu har jag en hund som mer än fungerar, jag insåg idag att jag faktiskt fått en bordercollie i rått-storlek. Myra är en sån imponerande liten hund. Hon är så snabb i huvudet och framstegen vi gör är stora, den ena poletten efter den andra trillar ner. Det ska bli så kul att debutera med henne!
Jag kommer ihåg Rallylydnadskursen jag gick med henne. Den första kursen jag kunde gå på ett år, med en fungerande hund som var min alldeles egna! Efter det kom klickerkursen och sen valpkursen.
Nu ser jag fram emot klickerkursen och sommaren-08. Jag tror båda kommer ge många härliga upplevelser!
Jaha ni, ser ni en extremt lång tjej tillsammans med en liiiten liiiten brun råtta som flummar runt helt tokiga, kampar som vi hade betalt för det och runtom dem låter det "klick""klick""klick", yepp då vet ni att det är vi!
Myra och jag börjar år 2008 i full fart, som alltid! Hurrey!

Slänger också in lite ego-hanna, bara för att jag är så stolt över mina naglar som jag fixar själv ;) Har just målat klart Ellens också, dom blev guld och lila!
Sommaren-08: MH, lydnadstävling, rallylydnadstävling?, freestyleläger?, utställningar, hundmöten, människomöten, många nya upplevelser och erfarenheter, träning, träning, skoj, bad och lek.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Vad är det för sommarkurs du har hittat? Letar efter något själv. Har en 1-åring jag också.
Elisabeth