02 januari 2008

Kärleksmöte

Idag åkte Myra och jag till klubben för att skriva verksamhetsberättelse och planering+budgetera. Annica hade med sig sig working kelpie Basse.



Första gången Basse träffade Myra var hon 12 veckor och tittade ut från min jacka där hon satt och gömde sig. Vid första ögonblicket blev Basse störtförälskad i Myra. Sen den kan han inte slita ögonen från henne när hon kommer. Idag fick även hans uppvaktan lite respons.
Han satt på golvet och Myra låg i mitt knä och så satt dom och pussade på varandra nästan hela våran mötestid. Sött!
Men när de väl skulle få ut o leka tyckte Myra att Basse var lite för på och bestämmde sig för att beundra honom från en säker plats. Gömmandes mellan mina ben. Cute

Efter vi kommit hem och Myra fått sova ut körde vi ett träningspass.
Allt gick faktiskt riktigt bra. Vi körde ett lydnadspass. Platssittning och platsliggningen börjar bli mycket med stabilt. Jag själv tränar på att stå i lydnadspose utan att prata så mycket. Myra ligger och ör jättekoncentrerad och uppåt 20 sekunder ligger hon nu utan problem.

Fotgåendet har verkligen lossnat på sista tiden, utan att jag egentligen tränat det så mycket, har dock kört lite stegförflyttningar och jag kan tänka mig att poletten trillade ner för Myra där.

Lite ställande under gång. Går jättebra o ställa henne och hon står aktivt, men så fort jag ställer mig bredvid eller ska gå bakom så sätter hon sig oftast ner. Hm knepigt. Träna mer helt enkelt.

Tror att jag i största allmänhet måste ställa mig i fler underliga positioner vid träning. För några gånger sedan låg jag på rygg golvet och kommenderade henne, riktigt intressant faktiskt och det gick över mina förväntningar!
Fortsätter det såhär och sen en klickerkurs men lydnad så tror jag verkligen vi kan ta iaf ett 1:a pris i lydnaden i år. Wihe!

MinMyrapyraMonterråtta är Bäst!

Inga kommentarer: