13 januari 2008

Mål vecka2, check?!

Efter en lång dag med Uppfödarutbildning (riktigt roligt idag, anatomidelen. Intressant! Tack Sokk!), agilitymöte och sen träning i ridhuset är både jag och Myra slut!

Nu är vecka 2 slut. Första veckan med veckomål och nu är det dags för utvärdering. Imorgon kommer nya mål!
vecka 2: träna arruns 4/5 ggr (den 5:e tränas snurr) och lägga in armsignal tidigare.
Inte gjort. Har fortfarande tränat arruns mycket mindre. Men en liten säkerhet börjar komma från Myra nu så vi kör på!
Vecka 2: Backa, fokusera på att komma flera steg bakåt och i slutet på veckan höja kriterierna till att klicka för rak kropp
Myra kör nu iaf 2-3 steg rakt bak i nästan alla fall :D Så denna säger jag "check!" på.
vecka 2: Bara klicka när hon verkligen lyfter saken. I slutet på vecka kunna hålla aktivt 2-3 sekunder.
Här har det verkligen blivit skillnad, Myra griper aktivt i 3 sekunder. Utan att slarva och vara så oförsiktig som från början! Jätteroligt har det varit!
Vecka 2: stabilt ligg på ca 25 sekunder.
Nu i slutet av veckan började jag med S.G's (susan garrets) 1-2-3-game, detta har resulterat i platsliggningar på ca 20 sek iaf. Vi kör på och ska försöka banta bort leken ganska snabbt!
Övrigt:
-1 träningspass (minst) där jag ligger på rygg och kommenderar.
Check! Gick superbra och var riktigt kul!
-Inte vara lika mycket godismaskin, snåla och kräva! ;)
Hmmm. lite bättre har det blivit, men måste ändå tänka mer på när jag ger och inte ger godis och varför.
-Träna sitt UTE
hmm. lite på några prommenader, men inte så aktivt som kanske var målet...

Jag är nöjd över första veckan, har också gjort en träningsdagbok att föra för att få mer överblick. Känns verkligen som en stor hjälp i strukturen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu jäklar satsar vi på råttorna!!
Hehe.. känner mig peppad att fortsätta träningsdagboken. Skönt att kunna ha en överblick!!

Har t.o.m. gjort en pärm hemma och papper att fylla i med moment osv.. Weeeeei!!

lycka till med kommande vecka!

Anonym sa...

Shit va duktig du är på att träna lilla råttan! :D Blir riktigt impad! Keep up the good work! :D Kram från Linn & farbror Rocky. :)