12 januari 2008

Hunderi Hundera

En lååång dag är slut!
Började med tidig uppgång 9.00. Strax efter kom Maria med Whippetflickorna. Vi tog en liten prommis och sen åkte till rosvalla till valputställningen för att sukta efter sötnosar (även om jag har den sötaste härhemma).
Myra fick miljöträna och lydnadsträna lite utanför (gick inte att få in icke-deltagande hund, även på om jag var riktigt sugen på att smuggla in henne i jackan ett tag där....). Men eftersom det regnade gick det inte alltför bra. Jag hade Myra lös och hon satt bredvid mig med pannan i djupa veck (anti-rynk kräm?!)Så jag lät Myra slippa lida och satte henne i bilen och gick in för att spana på Mandor, Reneés nya lilla Curly valp! Sicken sötnos! Låg på golvet helt däckad, kan verkligen hålla med om att det var en valiumhund. Men en riktigt mysig sådan!
Efter en lång väntan på grupp finalen (Mandor fick nämligen HP och BIR :D) åkte Mandor ut där och Maria och jag fick åka hem och äta varm mat!
Blev lite shoppande då hundbörsen var där. En tassduk och en liten casual joggingdress till Myra, den är så grymt cool. Skulle också vilja ha en;)

Sen blev det hundlek, Myra ser upp så till Snawa o Raja, även om dom ibland är lite hårda mot henne. Mycket hundprat och en riktigt trevlig eftermiddag! Kul att du kom Maria!

Myra fick också en leksak av sin bästa kompis Maria, den är ny testad och redan lite trasig. Men väääldigt rolig! Vi körde lite Susan Garretts 1-2-3-game (tror jag den heter). Hennes bok "Shaping Success" är förövrigt extremt bra! Tack för leksaken den var gryyym!
Dagens länk: Silvia Trkmans agilitylopp under VM gör mig grymt manad att träna running contacts (finns info om hur hon gör på hemsidan)!

Inga kommentarer: