08 januari 2008

Dokumenterig jiha!

Nu är det dags för dokumentering av träningen!
Mål= slutresultatet, vecka x: veckans mål

Veckomål:
Mål: Arruns lika bra som snurra, med signal och/eller kroppsligt
vecka 2: träna arruns 4/5 ggr (den 5:e tränas snurr) och lägga in armsignal tidigare.
Mål: Backa självständigt och RAKT
Vecka 2: Backa, fokusera på att komma flera steg bakåt och i slutet på veckan höja kriterierna till att klicka för rak kropp
Mål: apportering klass 3, av ALLA sorters föremål
vecka 2: Bara klicka när hon verkligen lyfter saken. I slutet på vecka kunna hålla aktivt 2-3 sekunder.
Mål: platsliggning med störning, minst 4 min.
Vecka 2: stabilt ligg på ca 25 sekunder.

Övrigt:
-1 träningspass (minst) där jag ligger på rygg och kommenderar.
-Inte vara lika mycket godismaskin, snåla och kräva! ;)
-Träna sitt UTE

Wihe, hoppas jag kan hålla detta året ut. Nya mål varje eller varannan vecka!

Tipsar om denna jag fick från Jenkan o Leia: http://www.boutiquecoco.se/category.html?category_id=14939- rea på finfina hundsaker, bla Puppiaselarna. Varje gång man trycker på dogz kommer nya grejjer fram, så ge inte upp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lite frågor!! Wiiie!!
Fråga 1: Vad menar du med 'armsignal' och varför ska den in tidigare?
Fråga 2: Har du något tips på att lära in backa?!
Fråga 3: Fnissar lite och frågar: Vill inte Myra sitta ute?!
Fråga 4: Beställde du något?

Kramis

Anonym sa...

1. Har också en arm för varje, men Leia har ganska svårt för ena hållet. Träna träna...
2. Klickar när hon backar av sig självt?!
3. Haha.. Leia är inte jättekinkig faktiskt. Kunde tom få henne sitta/ligga i snön!!
4. Hoppas filmen och boken är bra.. hehe.. vi behövde ju sele så det köpte jag =)
Kramis