21 januari 2008

Mål v.4

Här sitter jag med en skendräktig flicka (jaa jag vet att jag tjatar, men det är sååå trist!).
Vi ska ta det riktit lungt i veckan så vi kan köra järnet i helgen (trots att det ska regna hela helgen :P).

Mål: Placera tassen på targetplatta på kommando i från i princip vilken vinkel och avstånd som helst när jag kommenderar.
Vecka 4: ha tassen stilla i ca 4 sek och börja lägga på kommando.
Övrig:
-Ha en trevlig och rolig vecka där jag vill göra allt så lätt, posivivt och lekfyllt som möjligt!
-Träna med långlina en prommenad och köra lite inkallning MED leksak
-Träna ett pass ute (inte mer!) där jag får in lite sitt och ligg

Nu är det inte många dagar kvar till Gbg och Jenkan o Leia! Vi ses snart girls!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som om ni får en lugn och rolig vecka. Ska vi med försöka ha, lat matte har inte orkat lägga in momenten för veckan, men det blir inte så många.

Fatta att det snart är dags! 4 dagar och sen blir det bus & träning för hela slanten. Jag har dock en gnäll/pip-pinne här! SUCK!
Kramis!

Unknown sa...

Skendräktighet är aldrig kul. Jag brukar få dra Selma ut i koppel, om hon är lös springer hon hem så fort hon kissat :S

Såg att du skulle på kurs hos Klickerklok, låter jättekul och spännande, ska bli roligt att läsa om det här sen.

Hälsningar Jenny och Selma

Anonym sa...

Ja, flitigt är bara förnamnet ;) Det är otroligt roligt att de är hela 12 st som går agilitykurs nu och jag tror att säkert hälften av dem kommer att fortsätta och kanske t.o.m. kommer ut och tävlar! Vet inte om du känner igen någon... De flesta hundar är ganska unga, runt 18 månader, så det är inga "gamla" ekipage som vi har. (Så att säga)
Hur går det med agilityn på NBK då? Har ni fått igång något intresse, någon kurs på G?
Kommer ni på söndag?
Puss o´hej, leverpastej!