18 januari 2008

MärgbensMyra

Nu ligger Myra i buren nöjd och glad och morrar lite åt Siris håll då och då bara för att visa hur cool hon är (hon kan morra just för att hon vet att Siri inte kan säga till henne :P).
Hennes livs första märgben, först var hon lite skeptisk till det hela och visste inte exakt hur hon skulle göra, men efter lite terrierobservation så lärde hon sig snabbt ;)
Förövrigt är vi inne i en lite knasig period. Jag vill så mycket och Myra har hängt på så fint och verkligen visat sig på styva linan var det gäller träning, allt har flutit fram. Tror att jag börjat ställa för stora krav på henne sammtidigt som hon är riktigt juverskendräktig. Hon är jätteseg för tillfället. Så nu har jag bestämmt att vi bara ska ha roligt och vila fram till klickerkursen.

Bara träna lite smått om det är något HON vill. idag hittade hon en napp på vägen som jag klickade upp i munnen på henne, sen gick hon hela vägen hem, stolt som en tupp med babynapp i munnen! Så sött! Hon var nöjd och glad och jag fick oväntad apportträning.

Nu ska vi sova, leka och bara mysa och hoppas på att hon blir mer jojohund! Jag måste faktiskt komma ihåg att hon inte är en bordercollie!
Dagens länk: sommarlägrena på Freestyleshop (ge mig!) www.freestyleshop.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Heeeeeeeeeej Myra!!
Mumsigt med märgben! Vad avis jag blir, ska gå å fjäska för matte så hon ger mig ett. Får ju det en gång i veckan. MUMS!!
Ses på fredag, då ska vi busa!
Nosgnugg