20 januari 2008

Spårhunden Myra

Allt går så segt nu. Myra sover, sover och sover. Hon är så skendräktig nu så det inte är sant. Jättesvårt att motivera henne, får knappt med mig henne på prommenad, så nu är det vila2008 som gäller, så nu hoppas jag att det fixar sig o hon får tillbaka lite motivation till kursen. Usch usch.
Idag har det af blivit ett spår. Första gången med blod, gick helt suveränt! Myra går som en klocka och där är det iaf inte ngt fel på motivationen. (vi håller på o fokuserar på att träna lite och bara ha kul eg.). Mamma tycker vi ska starta anlaget så fort som möjligt :D
Spännande!

(den lilla plutten i mitten är ko-råttan)
Uvärdering för målen för vecka 3:
vecka 3: backa MINST 4 steg RAKT bak.
Inte någon backaträning här inte... :S
vecka 3: Gripa apporten aktivt i minst 3-4 sek
Har iaf blivit lite apporterande. ca 3 sekunder håller hon apporten som kan vara allt från en metallslev till en penna osv. Så där ger jag ett ok...
Vecka 3: Platsligg aktivt 20 sek
Yepp! Med susans 1-2-3 metod har vi faktist fixat platsliggningen på ett roligt sätt! Gäller bara att hålla igång nu.
vecka 3: Tass på plattan stilla i ca 3 sek.
Myra älskar targetplattan, hon står där. 3 sekunder sätter jag ett ok på! Funtar på att ha det som veckans träning inför kursen (kan vara användbart)
Övrigt:
-Minst ett träningspass innehållande 1-2-3 game UTE! (ligg&sitt)
Hm, här har jag slarvat igen. Nope.
-Börja running contact metoden enl Silvia Trkmans metod
Hm nope inte enligt hennes metod, men jag har skaffat en mattbit som vi börjat att träna 2på 2 av med ;)

Det har varit riktigt svårt denhär veckan med Myras skendräktighet. Men det blev iaf mer grönt än jag trodde! Ska under nästa veckan inte träna något specifikt. kanske klicka lite trix eller target om HON vill, men det bästa vore om jag fick tillbaka min bordercollieråtta innan kursen.

Förövrigt blev Myra en storasyster idag (halvsyster....), Mamma caprice har nu fått sina valpar 3 hanar och 1 tik! Rooligt! http://www.chevrolinas.se/

Nu sover vi vidare :P

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!! Vad spårsugna vi blir!!
Myra kan få smaka på gottan på fredag.. om det finns kvar.. thihi! Väldigt bra och nyttigt klickergodis.
Verkar som om er andra vecka varit lite trög som vår. Motivationen går verkligen i vågor!