24 januari 2008

Dan före dan..

Yepp. Imorgon bär det av för Myra o Mig, med sikte mot Göteborg! Tänk vad snabbt tiden går, känndes som om jag nyss anmälde mig till kursen! Kul ska det iaf bli!
Blodpuddingsgodis är lagat och packningen ska väl börjas med.

Tänkte utvärdera V4 redan nu, blir ju Lydnadsträning för hela slanten i helgen :D
Vecka 4: ha tassen stilla i ca 4 sek och börja lägga på kommando.
Check, Myra gillar targeten skarpt, har också använt olika för att se att det funkar. Måste bara hålla koll så hon inte blir frustrerad över att hon "bara ska stå på den"...
Övrigt:
-Ha en trevlig och rolig vecka där jag vill göra allt så lätt, posivivt och lekfyllt som möjligt!

Check! Kör med spontankontakt och mycket belöning, försöker variera belöningen också. Inte mycket tjafs vi haft :D Nu gäller det bara att fortsätta
-Träna med långlina en prommenad och köra lite inkallning MED leksak
Inte check här, men har ju ikväll och i morgon på mig, men det har blivit mycket bättre under veckan då jag fokuserat på spontana kontakten.
-Träna ett pass ute (inte mer!) där jag får in lite sitt och ligg
Check! Kom precis in! Myra lägger sig och sätter sig, kanske inte med världens entusiasm, men jag vill inte bråka med henne. Hon lägger sig ner och får en godis även om det är lite långsamt.

Mycket grönt! Härligt!
lite off topic i bloggen: Nu har jag äntligen beställt tiden för Sparvens minnestatuering! Hurrey! 13 juni bär det av!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt vi ska ha!!!!!!!
Vad duktiga ni har varit.. ska kolla om jag kan bocka av något denna vecka..
Om du tittar efter mig imon.. kom ihåg att jag är kort =P och numera brunett.. inte blond!! hehe..

Lycka till med packning och godistillverkningen, eller den kanske var klar?!

Ses imon, kramis!

Anonym sa...

Blev smart brunett 30/12 och jag stormtrivs!

Haha.. helan och halvan! SÅ kort är jag inte.. f*n hann inte att göra mer gotta idag, har dock faktiskt ganska mycket kvar.. räcker nog!

Hoppas att resan går bra, ring om det är något! Kramis