29 januari 2008

Klickerkurs för Klickerklok(a)

Helgen började med tåget ner från Flen. Myra uppförde sig exemplariskt, När vi bytte tåg eller väntade satt hon på mig bag på marken och på tåget låg hon o sov (trots att vi hamnade bredvid en enorm schäfer på vägen upp och en konstant morrande pudel på vägen hem). Matte är mer än stolt!
Myra skällde inte heller på Jennifer eller Mayhar och Leia o Myra fann varandra direkt. Riktigt kul. Och jag som var ororlig för Myra var sån kärring! Men leia var MER än snäll och generös! Myra fick tom låna den fula pipgrisen vi hade tagit med oss!
Hela helgen har vi blivit riktigt borskämda, med good mat, mycket cappucino och pannkaksfrukost, härligt prat och sköna dagar!
Lördagen: första dagen på kursen. Regnet ÖSTE ner! Myra var skendräktigare än ever. Sån tur var så var både Fanny och Thomas också skeptiska till vädret, så vi körde mycket teori och sen lite praktiska övningar:
-Shaping till läggande på filt
-Frisignal vs varsågod
-Omvänt lockande med stadgeövningar
Jag har alltid varit skeptisk till omvänt lockande men ni fick jag en rätsida på det hela och gillar det skarpt!

Efter en lång dag var vi tröötta, men råttorna lekte på!
Söndag: Solen sken och VÄRMDE!!! Började med teori inne, pratade om utvecklig av belöning, riktigt itnressant. Gick sen ut och tränade:
-baklänges frittfölj
-Shejpa in att plocka upp saker från marken
-Nosetoutches
-Kampande i dött föremål
Hm, var säkert mer...
Fanny och Thomas gjorde en bra kurs, Thomas förklarade och kunde dra paralleler på ett grymt sätt (och trots hans norska förstog jag allt :P) och Fanny visade med sina hundar på ett tydligt sätt!
Det har varit en supehelg och jag har lärt mig mycket, trots att kursen låg på en ganska låg nivå! Sen fick vi ju också träffa Jennifer o Leian igen, och det är inte fy skam!
Efter kursen vet jag inte om det var jag o jennifer eller hundarna som var tröttast!
Vill ni kolla några mysiga lek bilder, finns under bloggen hos J&L

3 kommentarer:

Anonym sa...

MYRA!! Nu får du jaga på matte så hon fixar din hemsida!! =P

Hoppas ni mår bra båda två.

KRAAAAAAAAAAAAM

Anonym sa...

Haha, vi sa ju att du skulle förstå norskan..;-)
kraam

Anonym sa...

Vad är det för böcker? kan man läsa om dem någonstans?

Wiiiie.. piiiics!!