30 december 2007

2 0 0 7



Nu är året snart slut.
Mycket har hänt, bra och dåliga saker.
Min älskade Sparven om gav mig så mycket, hon slapp efter mycket om och men fler veterinärbesök då hon fick somna in den 2 april 2007.
Jag kommer alltid att sakna henne och tänker på henne varje dag.
Den 10 maj tatuerar jag in en minnestatuering för henne.
Det lilla yrvädret Myra föddes den 1 April, lyckan var enorm efter att jag gått hundlös i 2 månader och 5 dagar (vilket är en extremt lång tid) när jag äntligen fick hem henne.
Ett nytt äventyr med många nya upplevelser väntade!
I år har vi hunnit med att gå rallylydnadskurs, klickerkurs, valpkurs och som åskådare på agilityhandlingskurs. Mer ska det bli! Denna lilla råtta har totalt förändrat mitt liv. Tack!
Målen för 2008:
-Godkänt på anlagsspåret (viltspår)
-Ett 1:a pris i lydnaden
-Ta det lungt och bara ha kul i agilityn, inte gå för fort fram
-Gå en freestylekurs
-En klarad utställning ur hanteringssynpunkt alt. godkänt på tandvisningen till lydnaden
- Minst 65 poäng på rallylydnadstävlingen i Maj
-Dokumentera och utvärdera träningen bättre. Ev. veckomål?!

Ser fram emot året som kommer, hoppas på att mycket kul kommer hända och att Myra och jag är friska och starka och har roligt under hela året!
Härnäst är det Klickerkursen i Göteborg som väntar! Spännande!

Gott nytt hundår!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt hundår till dig också! Lägger härmed ut mina och Eskils mål för 2008 så de finns i cyberspace:
- klara minst 1 grytanlagsprov
- färdigt viltspårschampionat
- utställning där allt går som det ska
- grytlägret i Finland
Så det så!
Önskar oss båda lycka till :)