19 december 2007

Med sikte på 10:an!

Läser just nu en skithärlig hundbok. "Med sikte på 10:an", riktigt bra och skapar mycket tankeverksamhet. Tidigare läste jag Morgan Spectors "Klicka för lydnad", visst den var bra och det handlade om klicker, men såå revolutionerande tycker jag inte den var. För inbitna människor som tränar enligt locka-godis metoden är den skitbra!

Jaja, låg iaf och läste i godan ro igår kväll när HEUREKA! Jag kom på hur jag skulle lära in Rutan till Myra (utan att lägga godis eller leksak som lockbete). Steg upp så fort klockan ringde i morse för att testa om idén fungerade. Såklart gjorde den det :P Innom loppet av 3 minuter kunde Myra söka sig mot rutan självmant! Hurra så kul!

Vet ju inte om jag någonsin kommer ha nytta av det under tävling men det är aldrig fel att kunna ju!














Roligt värre. Backandet och snurra åt motsatt håll (arruns som jag döpt det till :P) flyter också på. Provade också att klicka med den nyinköpta apporten, Hurra hon lyfte upp den för första gången!
Dagens länk: http://www.agilitynerd.com/ - blogg med tusentals braiga länktar och övningar

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, ja jag vet inte hur allvarligt man ska se på saken. Vi vet ju alla att det än insidan som säknas och inte vilken färg dina föräldrars bil har...?! Kul att er trätning går bra, ska dra igång lydnaden jag också, tänkte ta ett LP med båda hundarna under våren (vilket jag skulle gjort med Ella under 2007...) Men men, mycket snack och lite verkstad, men då kanske man kommer ut på någon tävling i alla fall ;P
Hoppas allt är bra med er, hälsa familjen! Kramar!

Anonym sa...

Oj, Hanna, har Du sett att Anja i senaste Jyckesnack ber om hjälp med just rutan? Tipsa henne, vettja! Me impressed :)

Anonym sa...

Oj, vad du är påhittig!!

Vart har du köpt dina koner? *nyfiken*