10 december 2007

Hundträning vs undergivenhet

Yes Igår kom min förra uppfödare Bengt hit. Han sover över tills i morgon tror jag.
Det är väldigt intressant att disskutera hundträning med någon som tränar och tänker tvärt emot mina principer. Intressant att lyssna på men lätt att inte ta till sig :D
Tur att det finns så många olika typer av hundträning så man kan hitta det man tycker om.
Klicker/operant inlärning is the shit säger jag bara! Cesar Millan, släng dig i väggen!

Bengt har med sig en av mina favorithundar. Pointern Scotty, världens bästa hanhund! Skulle tom kunna tänka mig att stjäla hem honom, OM jag jagade och bodde mitt i skogen dvs....
Han har också med sig Pointern Kaxe som jag kännt sedan valptassar och en liten jackrussel bebis på 7 månader, Mandel. Sött!

Har just kommit in från en prommenad med de tre. Roligt att gå med stora hundar som omväxling, trevlig prommenad också!

Här är sötnosarna.
Svarta=Kaxe, Den lilla är Mandel
och sen min favvo Scotty!
Dagens länk: http://www.clickerdogs.com/createamotivatingtoy.htm - how to create a motivation toy, Susan Garrett

Inga kommentarer: