30 december 2007

MellandagsMys

Idag har vi tagit det lung. En sköön morgonprommenad (började inte jobbet förrän elva idag så vi båda fick sovmorgon) där vi mötte både barnvagnar och en jättestor Rottweiler hane. Men myra beter sig så bra, går fint vid min vänstra sida. Rottweiler hanen var hon lite intresserad av att springa o leka med iof, så hon fick stå o titta på honom ett tag.
Undrar om hon är en sån som faller för bad boys? kan tänka mig det ja!
Kökssoffemys i morse iaf. Mya kom upp och lade sig på mig såhär (jag-inredningsdetalj, självklart!)

När jag väl var på jobbet blev Myra mer än väl omhändertagen av familjen. Speciellt Eskil...
Nu är bara jag och Myra hemma, resten har åkt till Bettna. Dit ska jag också i morgon för att lämna Myra till Mamma, mormor och morfar+ dom andra hundarna så klart. På så sätt kan Myra få ett trevligt nyår ute på landet utan massa fyverkerier. och jag kan festa hela natten lång :P

Kvällsprommenaden som skulle avjutas (?) i spöregn var svalt välkommen från Myras sida. Det är ganska komiskt, jag har Myra lös praktisk taget överallt utan några problem, men när det regnar då går det inte, då är det bäst att jag har koppel på henne iaf början av promenaden så jag inte förstör våra inkallningar (när hon ska springa tillbaka hem).
Men med regntäcke och släpandes ut henne i koppel (bokstavligt) kom vi iallafall runt kvarteret. Sen blev det regn-spatt innomhus!
Återkommer med Målen för 2008 lite senare.....
Dagens länk: Karen Pryor's hemsida: http://www.clickertraining.com/



Inga kommentarer: