29 maj 2008

Vi två


Jaa, vi två, Myra o jag. Som jag har haft en tendens att göra med båda mina hundar; vi lever i symbios!

Idag har det blivit lugnt för Myras del, har pluggat. Men lite freestyleträning på kvällsprommenaden och lite slalomträning på kvällen. Men Myris är trött!

I morgon tar Myra och jag bussen till.... gissa... Oh yes Sparreholm, it's correct. Vi tänkte att vi ville uppleva lite mer av Sörmland och eftersom vi aldrig varit där förut blev det de självklara valet :P
Maria fyller år i morgon så Myra o jag är där för o sällskapa o laga mumsig födelsedagsmiddag. Blir härligt! Myra tycker att det är julafton att åka till Maria som har en hel korg full med leksaker stående mitt på golvet i vardagsrummet. Brukar sluta med att hon hämtat alla leksaker minst en gång och spritt ut dom över hela golvet. Sen är Myra faktiskt tokigt kär i Maria och hennes Whippror. Ja och tro det eller ej, men Sparreholm är faktiskt inte tokigt. Iaf inte om man har världens bästa Maria där.

På lördagen blir det KM i flen. Myspys! Vet inte om Myra o jag ställer upp i blåbärsklassen i agility, tror inte det. Känner att jag vill träna mer släpp på hindrena innan jag börjar kedja ihop... Men men jag får se hur det känns!

söndagen ska Myra o jag åka på utställning i Västerås. Men Myra hänger bara på för miljöträning, för jag ska ställa en liten Wheaten terrier tik på 8 månader. Blir nog bra det!
Fullspäckad hundhelg än en gång!
Tur att Myra och jag trivs så bra i varandras sällskap alltså!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men, blir det ingen freestyletävling då???

Anonym sa...

Förlåt, skulle ju skriva att det var jag också....sorry!/ Ullis å Puma