21 maj 2008

Agility in my head!

Ja nu är jag så sugen på att bara köra köra köra, agility nonstop!
Men heeey säger ni genast; ett av målen för 2008 var faktiskt att ta det LUGNT i agilityn!
Tur det, annars hade jag gått mycket fortare fram och kanske glömt allt annat kul det finns att göra.

Igår tränade vi lite platsliggning, tiden går sakta men säkert uppåt och jag försöker ge belöningarna så oregelbundet som möjligt. Fotgåendet börjar jag också utöka och svängarna är på G!!! Lydnad är ju kuul ju! Fortsätter klicka lite blivande apport också, igår blev det en klicker Myra fick bära på.

På prommenaderna däremot är det mycket agility! Tränar framförbyten, starter och snäva svängar. Bakombyten har också börjat smyga sig dit, jag skickar henne framåt, gör ett bakombyte och försöker se till att hon svänger så snabbt som möjligt. Där är det lite svårt, så fort jag får tillbaka min "success with one jump" så ska vi se till att få ordning på domdär svängarna.
Har ju börjat klicka om slalomet också för att få bättre ingångar och mer sug, så det är på g!
Myra är pigg o glad på träning nu, trots höglöp. Jag lääängtar tills vi kan komma ner till klubben o köra lite.
Nu ska jag börja bygga värde i hindrena och använda tunlarna som hjälp. Ska försöka filma någon dag. Hoppteknik står ju också högt på listan :P Blir bra med en riktig bana, dessutom är det ett skitbra tillfälle att träna fotgånde mellan agilityhindrena!
Denhär tjejen hittade jag på nätet idag; http://www.youtube.com/watch?v=AVzyS8TA5ag, detdär är ett delmål! Men det kommer så småningom, vi ska chilla och ha kul på banan Myra o jag. Leka in hinder och springa benen av oss!
Yes, för om ni inte visste det så äger jag världens bästa hund!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Thihi.. hemsidor är roligt, men tar tid och man är ALDRIG nöjd!!
Jag ska läsa en webdesignkurs nu, på distans =0) Sketskoj!!

Anonym sa...

Vår blogg har jag lagt ner eftersom jag inte är så aktiv att skriva i den som jag skulle vilja. Det är så trist med bloggar som står still tycker jag! :P Andra bullar är det på denna blogg! Ni har sån otroligt härlig arbetsglädje! :D Så kul att läsa! Ser fram emot att ses i sommar! :D Kram från Linn & Rocky

Anonym sa...

En av världens bästa, kan jag sträcka mig till! Jag är som vanligt mäkta imponerad av tränandet som ni ägnar er åt, så idag ska jag upp till klubben och nöta lite lydnad och kavaletti!