08 maj 2008

Rubriken är alltid svårast...

Tro det eller ej men jag har inte tränat NÅGOT sen i måndags kväll! Myra pigg och glad och har förmodligen börjat löpa! Äntligen! Då kanske hon inte är så trött och grinig längre när vi åker ner till Leia o Jennifer!

Igår var jag på min näst sista del av Uppfödarutbildningen. Mat-delen. Det var en föreläsare från Royal Canin som lade föreläsningen på en höög nivå, vet inte hur många som verkligen hängde med. Jag gjorde det då inte :P Nu är det iaf bara genetiken kvar. Den får jag förmodligen gå i höst.

Ikväll blir det anlagsspår i Bettna. Som jag sett fram emot detta, är taggad och lite nervös. Det är ju första riktigta "tävlingen" vi kör tillsammans nu! Ska bli jätteroligt, Spår är verkligen Myras största favorit!
Håll tummarna därute!

Nu är Maria och jag anmälda till agilitykurs för Maria Jansson (hon som kör bordercollien Ginza). Den 8 juni blir det Stockholmsavdelningen för hela slanten. Maria och jag som går som åskådare kan lära, iaktta och njuta av solen som vi beställt till dess. Dessutom kommer våra hundar spana in allt som händer så de redan kan allt när vi kommer hem :P Ser fram emot det jättemycket!

Hundhundhund!

3 kommentarer:

Anonym sa...

8 juni var ordet!! Tjoho! Lycka till med spårandet! Vi håller tummar och sporrar :)

Anonym sa...

Grattis till löpet =P

Lycka till ikväll!!

Anonym sa...

Kul att du var inne och kikade på vår hemsida! Ser att ni också är aktiva!! Visst kan man göra mycket med en dvärgpinscher!! Tävlar ni också i agility? Kommer kika in på er blogg i fortsättningen! Är det ok om jag länkar till din blogg från min sida??

MVH Amanda & Vincent