24 maj 2008

hopp-fram-fram-hopp-fram

Efter n tidig morgon, en lång härlig dag, knasigt härliga hundar och mattar, ett max besök, 3 pinnar och en härligt solsvedd näsa senare så är vi tillbaka hemma i Sparre. Trötta.
Jag är Plupp och Maria är kräfta, men i morgon är vi nog bruna...

Södertälje Bk var det vi tillbringade dagen på. Agility på schemat.
Uppsatta tält, filtar, hundar överallt och solglasögon óch allt kändes bra! Det är så kul att åka ut och bara hänga runt och snacka skit. Myra fick träna på att ligga passivt utanför buren vilket hon fixade finfint, sen inveg vi vår nya canvasbur från dogman och körde lite på framhoppningsbanan som innehöll inte mindre än 3 (!!!) tunnlar, hurra lixom!

Dum som jag är har jag ju fortfarande inte lärt mig att sluta träna när det går som bäst. Ska börja ställa mobilklockan på alarm i fortsättningen. Jag ska inte hålla på o dumma mig! Myra fick köra lite slalom, många tunnlar och några hopphinder. Men hon är så rolig att köra med, helt underbar vov!

Flens farliga agilitygäng ägde igen. Svea tog agilitypinne nr 2, Mervi med lånehunden Kebban Larsson plockade 2:a hopp-pinnen och Ulrika, äntligen så tog Ulrika o Moa den första hopp-pinnen! Hurra hurra!
Fick också födelsedagspresenter i efterskott av the gang; en vääldans läcker porslinsskål med texten "VIP- very important pet" och ett, håll i er nu. Ett grööönt liiitet "mini deluxe" flekikoppel. Jag älskar det nog nästan lika mycket som Myra! tack på er!

Vid halv sju då allt var över och våra magar skreeek av hunger besökte vi Marias favvo; max. Blev ett stoort firar-mål!

Nu är er schlaaager och vi håller tummar för att Perrelli, schlagerdrottningen vinner! I do schlager!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi blev inte bruna. Jag sa ju det... Jag är fortfarande kräfta. Å det gör ont. Märkligt att jag kom ihåg att kleta in hundarna med solskydd, men glömde mig själv.

Anonym sa...

Äsch, det är bara så typiskt dig, Maria :)