31 maj 2008

Hundhelg igeen!

Nu är vi hemma en sväng innan vi beger oss iväg till Norrköping klocka 7.00 i morgon!
Gårdagen var härlig som få. Maria och jag med prinsesshundar och Myra åkte ut till hästen Bullen och tog lång prommenad i solen.
Sen åkte vi hem till Marias mamma som väntat på oss i timmar och höll på att dö av svält. En god caesarsallad med rosévin och fanta intogs ute i sommarkvällen! Myra blev lite kär i Marias mamma och tyckte faktiskt det var riktigt mysigt att sitta i hennes knä!
Efter vi hade ätit oss mätta på både salladen och lyxig chokladtårta och druckit oss nöjda rullade vi hem och i säng!

Idag infann vi oss redan klockan 9 på Flens bk för att förbereda KM. Härlig dag blev det men nu är jag bränd på de flesta ställen. Suck. Myra har varit übersocial hela dagen (hurra hurra hurra!) och både kunnat ligga ensam i bur (eller ja, tillsammans med Raj och Snaw) i klubbstugan och hängt på när jag varit ute o haft mig. Myra är så jävla grym!

Råttvovven fick träna lite tunnlar på agilityplan, vi tog något hopphinder också men dom måste vi verkligen jobba med släppet på. Hundracet fick Myra också köra, Ulrika höll i henne och jag började springa. OJ så den råttan kan springa, är förvånad att alla ben sitter kvar!

Stort grattis till Svea som vann KM i agility! Ni är ganska grymma!

Nu är vi trötta, lyckliga, glada och hemma (efter vad som kändes som en evighet till bussresa!).

I morgon fortsätter det. Utställning hela dagen, Myra lär sova som en stock. Jag vill ha solskyddsfaktor 100!
Tänk vilka härliga människor det finns!

BTW; kolla in "Månadens profil" på Nyköpings bk's hemsida i morgon..... ;)

Inga kommentarer: