17 maj 2008

Es regnet!

Myra löper och löper och löper, att det aldrig tar slut.... Höglöpet går hon in i typ nu. Får jag ett sommarjobb ska jag använda all lön till att sterilisera henne :P

Vi har iaf kört lite sug på däcket. Kunna ta från olika vinklar. Sen har jag börjat om med slalomet, mest för att jag inte var nöjd med hennes ingångar. Dessutom vill jag köra meer högerslalom från början.
Tror det är bättre att börja om o pilla med slalomet nu än senare, nu har jag ju ändå inte lärt in ett färdigt beteende.
Så jag håller på med två och tre pinnar nu. Hon får springa in själv från både hö och vä sida. Vi kör alla ingångar från kl 3-9 nu. Men hon har det skitsvårt att ta ingången från kl 9 från min vänstersida.... Något som hon ALDRIG (peppar peppar) haft problem med förut. Knas. Måste kolla lite vad jag själv gör där...
Sen måste jag också börjar köra lite olika belöningar och göra dom SJUKLIGT värdefulla, jag vill att hon typ ska bli knasig och vilja dra mot slalomet på samma sätt som tunneln...
Roligt är det iaf!

Lite lydnad har det blivit också. Fotgåendet börjar rättas till nu är det svängarna som ska in, fjärren tränar vi lite smått på också (bara för att :P). Men Apporten har vi verkligen slarvat med, måste typ börja om där...
Tur att Minmyrling är världens bästa hund för dethär fixar hon lätt! Nu saknar vi bara lite sommar också!

....Måste avslöja att det blir en A1 kurs i år! Hurrey hurrey!

1 kommentar:

Anonym sa...

Piss väder i helgen men idag (måndag) vaknade jag av strålande solsken. Tira är inklickad och helgen har vi tränat bugning och tunnel! Tack för tipsen! Kramis Amanda