10 maj 2008

Magnethund

Ja, Myra är lyrisk. Hon tror att jag har köpt henne världens bästa leksak. En leksak som viftar på svans och tassar och till och med låter lite då och då. Än så länge har Myra inte fattat att det faktiskt är en liten hund, Ellens lilla Ylva och ingen leksak till Myra.
Hon hänger efter den lilla som en magnet i rumpan, följer vartenda steg hon tar. Så fort hon ser Ylva sitter hon bara och tittar och ler och rätt som det är kommer lekinvit efter lekinvit från Myras sida.

Idag kånkade Ellen med Ylva på morgonprommenaden. Vi gick runt ån och stannde så hundarna kunde svalka sig lite i värmen. Snawa hjälpte verkligen Myra att våga gå ner och bada sist vi var i Sparreholm hos Maria. Nu slängde jag bara ut en pinne så skuttade hon glatt ut och sen var hon i några gånger till. Ylva doppade tassarna också och gillade det, ända tills hon skulle upp och insåg att hon både var blöt OCH lerig om tassarna!

Sööötnosar!

Nu åker jag till tjocka släkten på Lidingö och firar min 18-årsdag i solen. Världens snällaste Ellen passar Myra trots att hon egentligen bara vill stänga in sig i ett rum alldeles ensam med Ylvis-Pylvis! Men Myra har lovat att hon ska uppföra sig lika bra som alltid och lära Ylva AAAALLT hon kan ;) Tack sis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi! Det blir en bordersork av Ylva! :D Det tycker jag låter som den bästa sorten.
kraaaam