11 maj 2008

Seg råtta

Tur att det är varmt ute och Myra inte orkar träna. Efter gårdagens 18-årsfirande som blev större än väntat kan man lugnt säga att jag inte är i mitt esse idag. Det var riktigt skönt att Myra kunde stanna hemma med Ellen och Ylva (trots att hon tydligen bröt sitt löfte om att uppföra sig, hmpf!) på så sätt kunde jag verkligen slappna av och festa loss!

Så fort vi kom hem intogs Pizza med bearnais-sås i skuggan + massa vatten och Myra tuggade nöjt pizzakanterna medan Ylva stog nere på marken.

Vi tränade lite på att stå fint. Rätt var det är så kommer en utställning runt hörnet ju... Det börjar se bra nu, men jag har hittat lite info blad som använt på Gerard O'sheas handlingskurser som jag ska plöja igenom och hoppas på att kunna använda mig av!


Stackars Myra, hon är verkligen helt slut med värmen och löpet nu. I och för sig är det bra med en viloperiod då och då men det kliar i träningsfingrarna och dessutom är det jättetråkigt att inte ha med sig en hund när man åker ner till klubben!

Kan förövrigt meddela att jag nu officiellt är sektoransvarig i agilityn på Nyköpings Bk... Kuul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, minsann! Grattis till den ansvarstyngda posten! Hon hör väl av sig med en inbjudan till kringliggande klubbar för den däringa A1:an, va?
kraaams

Anonym sa...

Tittade in och blir inspirerad av all er träning! Ska ge länken till vänner som just skaffat en DP, själv har jag en borderterrier.