06 maj 2008

Racer-råtta

Myra som var trött efter alla agilityupplevelser fick sova hela dagen igår. Och som hon sov!
Jag gick ut och gick med Mathias o passade på att ge henne lite ensamhetsträning. Gick jättebra!
När jag kommit hem satte jag råttungen i cykelkorgen (med rosa filt och rosa strasshalsband, hörde ni det kära agilitygäng; jag PIMPADE min hund!!! :P) och cyklade upp till klubben.

Dp'n Bullit som vi träffade förra veckan hade inte fått någon plats på valpkurs så jag erbjöd mig att hjälpa till lite. Igår fokuserde vi på kontakten medan jag o Myra gick runt som störningsobjekt. Sedan tränade vi på lite inkallningar, här igen med oss som störningsobjekt. Visade lite omvänt lockande och försökte pracka på dom en klicker ;) Myra uppförde sig jättebra och kunde ligga på min jacka o vänta medan jag instruerade. Bullit var verkligen superduktig och jobbade bra med både husse o matte för belöning.

Sen släppte vi dom på löp-planen så de fick leka o springa av sig. Guud så söta dom är! Helt kära i varandra och springer varv efter varv. Här passade vi på att köra lite inkallningar för att bryta leken. Riktigt bra träning, något som Myra och jag behöver mycket av!
Nästa vecka kör vi lite rallylydnad för följsamheten och lite inkallningsövningar!

Sen blev det ungdomsträning, jag som trodde att Annica (den andra ledaren) skulle ha uppletande idag fick i samma veva reda på att hon var på styrelsemöte.. Well well, sån tur var önskade sig de flesta lite freestyleträning. Sen fikade vi ute i solen, glada och nöjda.

Satte Myra i cykelkorgen och racade hem. Måste jag tillägga att Myrlingen var döden dödstrött ;) Var faktiskt bara andra gången jag cyklade med henne i korgen så jag var lite nervös över hur det skulle funka. Men det gick så bra så, hon satt med nosen i vinden och såg faktiskt ut att trivas bra! Min superråtta!
Sen fick hon ytterligare ensamhetsträning när jag drog till Vallarna med mathias o picknickade. När jag kom hem typ 2 timmar senare låg hon i sin bur och sov. Härligt!

Nu blir det total vila (matte ska försöka hålla fingrarna i styr :P) fram till Torsdagens anlagsspår!

1 kommentar:

Anonym sa...

Knep & knep, jag har klickat MASSOR av spontan kontakt, dock var vi inte riktigt redo för tävling i söndags så hon hade inte fokus hela tiden.. men snart så!

Lycka till på anlaget, Leia ska göra ett också längre fram =)