01 april 2008

1 års glädje!

Hurra för Myra med syskon på
1 årsdagen

Tänk att man hunnit med så mycket på ett år. Lärt sig så mycket, sett så mycket och mött så många.

Ett år fyllt av glädje tillsammans med Myra!

Efter jag hade tagit bort Sparven trodde jag aldrig jag överhuvudtaget skulle komma i närheten av en så bra hund igen. Men, Myra kom, tog mig med storm och bevisade hur fel jag hade!
Tänkt att en krabat på 26 centimeter och dryga 4 kilo kan göra sådana underverk!
Nu hoppas jag att vi får en lika bra fortsättning. Inget stoppar oss!
Dagen firades med vaccinationsspruta, ett klockrent 6-pinnarsslalom, ett supersnyggt bakombyte i tunneln och som bilden ovan visar; fortsatt balans och kroppskontrollsklickande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

grattis med 1 år her også da ;)

Anonym sa...

Grattis! Var ute tidigare idag men då hade matte inte hunnit uppdatera men så! Grattis Myra och Grattis Hanna till din lilla älskling! Kramar Amanda som snart oxå får en liten älskling här hemma. Har ju en på 2 ben men än på 4 blir toppen!

Anonym sa...

Wiiie! Grattis till MiniMyra!! Ett år av underbar turboråtta, kan man önska något bättre år?

Egentligen har vi inte fastnat med apporten, utan jag ville snarare ha tips för att inte fastna ;)

Det hon kan är:
+ Hämta apporten (inget kommando än)
+ Släppa den på "tack"
+ Hålla kvar den när jag har handen under och vi rör oss.

jag visste inte riktigt vad nästa steg skulle vara.. men nu ska vi gå vidare med greppande i sitt (& sitta kvar) och släppa på tack. Igår spottade hon tyvärr antingen ut den eller kom med den till mig. Men efter lite träning sitter det nog.
Ska sätta kommando på hämtandet också.

Tips på apportträning?!