23 april 2008

Nikon och Myra i mitt hjäääärta!


Nu kan man säga att våren är här! Så underbart härligt!
Mamma har snott hem den älskade Nikon D60 från jobbet och jag gick ut och fotade!

Myra med solen i ansiktet, Myra som springer med solen i ryggen, Myra som leker med en vattendroppe. HA det var bara det lilla faktum att dvärgpinschrar aldrig står stilla som jag glömde...
Men efter lite om och men och lockande så funkade det ganska bra. Dendär kameran kan jag dessutom säga är underbar att jobba med!

Ikväll blir det äntligen träning på klubben. Hade tänkt köra lite utgångspositioner och lite fotgående.
Sen tänkte jag slänga in konhindrena i bilen också och köra en kombination hopp-tunnel-hopp eller nåt! (ja för klubbens hinder har ännu inte kommit, suck suck).
Myra bahöver träna mycket mer med störning och ikväll lär alla hundgalna vara där så det blir nog bra!

Annars har träningen kommit igång mer nu. Mycket slalom har det blivit, agilitysäsongen har dragit igång i mig också! Men mycket värdebygge i utgångspositioner har vi kört med finfina resultat så lite stegförflyttningar har vi allt kört också (utan att ha en jojo-pinscher i varje steg alltså!).

Ellen har fått börja klicka i Myras fötten i en låda, det är jättekul att se hur Myra jobbar med någon annan dessutom är det jättekul att se hur hon arbetar när man klickar för det ser man ju inte på samma sätt när man själv sitter där med klicker i ena handen och godis i andra.
Sitt vackert shejpar vi för fullt nu och jag trodde verkligen inte det skulle gå så bra att shejpa på schratch som jag trodde!

Våren och känslorna är häääär! På Söndag är det freestylekurs!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, en råttfot!

Anonym sa...

Framförmapp =O det har jag ingen?!
Lärde Fanny ut det till oss? Nu tror jag att jag blivit senil!