07 april 2008

Valptider, igen!

Nu var tiden inne, Ellen trampade runt i huset hela förmiddagen. Läste en sida i kontaktkontraktet, trampade lite, laddade kamerabatterier osv. Nu skulle vi bege oss till Ottercap och hon skulle få hålla hennes hund.
På vägen stannade vi så Myra kunde rastas, passande nog hamnade vi vid en jättefin grusplan där vi körde lite lydnadsmoment och ett freestylepass. Bredvid låg en skatepark där vi tränade lite running contact och hoppteknik, jag blir så imponerad. Det känns som att Myra presterar mycket bättre på alla nya ställen vi tränar på!
Väl framme vid målet visste inte Ellen vad hon skulle tr. Hon vet inte vilken av de tre tikarna som är hennes men någon av dom som suttit i hennes knä är det.
När vi satt i Thomas och Ullas stora kök (ett helt underbart hus förövrigt!) kunde Ellen fortfarande inte förstå att en av bebisarna skulle bli hennes. Stamtavlenamnen blir från Red hot chillipepperslåtar, inte helt fel alltså!




Förutom ett gäng (4 st+ valpar?) borderterrier fick vi träffa Sheltien Turbo. Efter det mötet har mina fördommar om Shelties förändrats drastiskt, det var den trevligaste sheltien jag mött. Så artig, lugn och trevlig! Håll o honom Ulla för annars kommer jag nog och kidnappar honom, trots att han är hanhund :P

De coolaste hundarna var nog ändå de två plottarna Bill och Amber, förstår varför mamma har tjatat om dom ett år! Jättehärliga, synd att jag inte jagar!

Tack för en jättetrevlig dag, jag är verkligen avundsjuk på Ellen som får sådana härliga uppfödare! Nästan, men bara nästan så jag själv vill ha en borderterrier :P
Turbo och Ulla körde ett trick igår där Turbo hoppade igenom Ullas ben, lite svårt att förklara iaf. Har inte sett något freestylenummer där det tricket varit med iaf, så jag stal det och testade med Myra, nu kan hon det från båda sidor och det kommer garanterat vara med i vårat nummer! Tack för "stöldgodset" :P
Ropet skalla freestyle åt alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var det kul!! Turbo var såå trevlig//Gretchen