05 april 2008

Summertime

Jag och Myra har njutit av ensamheten när alla varit ute på sitt håll.
Igår tog jag med henne ut på sitt livs första joggingtur. Gick i skogen på mjuk och fin skogsstig med solen i ryggen. Helt underbart! Myra uppförde sig jättebra och joggade fint bredvid trots att vi såg många fåglar hon ville jaga. Sedan varvade vi ner med en prommenad runt kvarteret. Tillsist satte vi oss i trappan i solen där jag stretchade och masserade henne! Myys!
Detta får hon defenitivt uppleva fler gånger!

2*6pinnars slalom har hon tagit idag, jag har börjat gå längre ifrån henne nu när jag backar före henne, dendär inkallningen genom slalom SKA funka snaart!
Lite backa och buga klickande och sen har jag börjat klicka för freestylefrontarbetet :D
Lite hoppteknik härinne, det börjar bli bättre, men jag har svårt att veta hur jag ska få henne att fokusera på hinderna... Gymnastikhoppning?

well well, tillbaka ut i solskenet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!!
Vad kul att ni brukar titta förbi! Har ni några planer på att börja tävla freestyle själva??

/Lilja

Anonym sa...

Hej, Lite tips för hinderfokus får du i Susan Gerretts DVD. Det har jag börjat träna på mina tjejer och jag tycker att det funkar superbra.
Härligt att vara ute och springa. En annan är ju förkyld hela tiden så tillfälle ges aldrig, men det är väldigt bra att ha med sig hund. Man får på någotsätt en draghjälp och lite pepping, för dem blir ju aldrig trötta!
Ha det så bra!
Puss&kram

Anonym sa...

Jag funderar också på att börja jogga, men jag vet inte om min fot pallar. Men både jag och Kiwi skulle må bra av lite konditionsträning. Jag är helt säker på att inkallning med slalomen snart sitter =) .