25 april 2008

It's a beautiful daaay!

Idag är en såndär bra dag när allt stämmer!
Solen skiner, skolan slutar redan 14.30, cyklade i värme både hem och från skolan, folk är glada och Myra är bäst (som alltid).

Efter lite plugg och solning (har btw fått något som börjar likna linjer..) kom mamma hem från Rusta med en sprojlans nytt däck till agilityträningen härhemma!

Det är väl kanske inte världens proffsigaste men nu kan vi iaf träna. Dessutom fanns det ingen risk att hunden ska hoppa ramen så dethär blir nog bra!
Jag och Myra inveg däcket med lite skålträning vilket gick jättebra! Hon fokuserade framåt och jag kunde både skicka henne igenom och springa med!

Sedan tog vi lite slalompinnar. Hon har slarvat i början både i morse och nu på ingångarna och har tagit den 3:e (???) ingången.... Hm Men sen tog hon iaf klockrent 10 pinnar och jag formaterade om så vi fick träna ingångar istället....

Såhär är planen iaf. Men med 4 pinnar i varje del men flexitracks minsta är 8... Just nu har vi bara två av delarna. Målet är tillslut att ha alla tre och kunna stå på insidan och skicka runt hunden eller springa bredvid på utsidan och sedan på att träna både höger och vänster slalom.

Vi kör två delar och vänsterslalom men jag håller på att variera mellan att stå i mitten och låta Myra springa, springa bredvid och början till ett framförbyte och inkallaning genom slalom. Högerslalom kör jag bara vid fyra pinnar, då skickar jag henne mot slalomet och ger henne lite försprång och sen kommer jag efter och "överasskar" henne på höger sida.

Sen gick vi in och klickade lite. Stå på bakbenen börjar verkligen ta sig, hon ser ut som en liten mustang! Backa och buga klickar vi vidare. Sen har Leia och Jenkan inspirerat oss med all deras apportträning att ta tag i detdär igen (vet inte var apportträningen försvann....) så lite metallsked har vi klickat! Idag lyckades Myra för första gången lyfta upp apporten OCH köra en nosetouch (början till avlämnandet)! Hurra hurra och dunderbelöning!

Åh vad vi älskar sommaren! Myra is btw the shit! ;) Hon imponerar på mig varje dag nu och det är en fröjd att träna! Fattas väl bara att hon börjar löpa snart :P
På söndag är det Freestyle för Yvonne Öster i Linköping!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!
Ville bara tipsa om att det går att ändra antalet pinnar genom att hägerklicka på hindret och sedan ändra längst ner där det står "antal delar".
Kul att träningen går bra. Nu håller vi tummarna för att det fina vädret håller i sig :)
Kram