11 april 2008

The BR's going on!

Träning, träning har det blivit nu på eftermiddagen! Myra har varit på G och lättmotiverad och jag har varit på G och lättmotiverad!

Vi har börjat bygga massa världe i utgångspositionen och det börjar ge finfina resultat. Nu håller jag på och förflyttar mig åt alla möjliga olika håll och vinklar och har en liten BR som är med på noterna.
Lite ståpåtassar träning har det blivit också, sjukt bra balans en hund kan ha, trots att Myra är lång som en kanintax i ryggen! Nu är hennes bakben uppe på basketbollen och frambenen håller jag på o shejpar så de står närmre och närmre bollen, dvs så står Myra mer och mer vertikalt.
Mycket freestyleträning kombinerat med apport har det blivit på prommenaderna. Myra har titt som tätt (=varje dag) burit hem saker på promenaderna. Typ kottar och rötter och sånt spännande. Så nu har jag samlat ihop dom och tar med mig en grej på kvällprommenaderna som vi tränar allt möjlig med. Allt från "tack" (släppkommando) till att hoppa mellan mina ben och gå slalom med den i munnen, till stadgeträning vid ställande under gång!
Ja hon jobbar på så bra så. Körde också hoppträning. Tro det eller ej men hon hoppade alla 6 gångerna perfekt! Provade att vinkla hinderna så de står i ett typ zickzack mönster, körde lite susans Focus-träning och lät henne hitta linjen. Vips så hoppar hon jämt och fint! Vi kör vidare helt enkelt!

I morgon tar Myra o jag buss till Flen och ser när Mickis och Ullis blir allmänlydnadsinstruktörer och passar på att köra lite agility och lydnad. Sen får jag ju också träffa Whippetsessorna och Maria, det bli inte dumt det. Hoppas på bra väder nu!
Nu har vi dessutom skickat in en anmälan till anlagsprov!!!

BR kör hååårt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar också ha haft en fin dag! saknar just den typen av träning sen hundarna blev flera. Nu kan man inte stanna varstans och träna på promenaderna, det skälls alldeles för mycket då ;) hihi, men vi gör mycket annat skojj!
Roligt att du kommer imorgon. Ska precis börja packa också. Alltid ute i så god tid... Tröning imorgon också. Tänkte fokusera på slalom. Carro kommer med också. Roligt att alla samlas igen!
Ha en fin kväll (även om du troligtvis inte läser det här förrän imorgon), men ändå! Kramar

Anonym sa...

Vad duktiga ni är!! Boka resa hit bums!!!!

Får man gnälla över att jag inte hittar din hemsida som du skulle lägga ut "snart" för välsigt längesen?!
Hittar den inte.. vad är adressen?
;)

Kramis

Anonym sa...

Märkligt.. det ska gå att länka. Jag kunde det!