18 april 2008

Veterinärbesök

Jag ligger däckad i influensa sedan onsdags och kan knappt röra mig. Myra har börjat klättra lite på väggarna men axlar manteln som sjuksköterska bra!

Idag packade vi in oss i bilen med en stor cola och åkte till södertälje för ögonlysning och patellaundersöknin som står på schemat.


Först fick Myra droppar i ögonen utan en sköterska. Två sekunder efter så fick sköterskan bjuda henne på godis och hör och häpna, hon ÅT! Hon tog inte ögondropparna som en personlig förolämpning och sprattlade och skrek inte utan hon satt så snällt i mitt knä och knaprade orijen.

Sedan kom vi in till veterinären som var en lång farbror med mörk röst (hur i helsike skulle dethär gå?) och till Myras stora förtjusning fans det en som höll på att utbilda sig till ögonlysare. Så inte mindre än två gånger skulle hon lysas :P Men här överaskar hon än en gång, hon stog så snällt på bordet och lät farbrorn lysa och hålla. Vilket hon lät den andra också göra! Jag som inte har rört mig och knappt ätit på två dagar höll på att svimma av utmattning två gånger så den snälla veterinärfarbrorn fick rädda mig och Myra stog snällt kvar på bordet och lät sig klämas på knän!

Såklart hade hon U.A på båda! Hurra hurra hurra så bra det känns!

Ja det känndes verkligen som ett genombrott idag. Men jag tycker att hennes hantering börjar bli bättre och dethär visade ju bara tydligare på det. Nu är det bara fortsätta att gå långsamt fram och ge henne den tid hon behöver!



Fina lilla Myra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla skönt att hon är UA på alla små myrbitar! Det där med hanteringen har i alla fall jag aldrig sett som något större problem, så-det-så! Myra rockar!

Anonym sa...

Å veterinärfarbrorn var snäll och mild på rösten, ögonlysningstränaren tyckte hon hade så fin färg och mamman gjorde vad hon kunde när Hannan satt där och försökte låta bli att svimma. Tycker också Myra skötte sig över förväntan!

Anonym sa...

FINFINA Myra:-)