15 april 2008

Shaping success

Nu har vi börjar shejpa in sitt vackert. Från scratch. Riktigt kul faktiskt. Vi har kört 3 träningspass på ca 3 minuter vardera och redan har hon snappat upp vad det handlar om. Trodde det skulle vara mycket svårare att shejpa in det jag. Men sen har jag också en BR och dom går inte av för hackor.
Vi har också fortsatt att klicka backa och buga. Buga håller jag på att börja sätta kommando på.
Sedan körde vi lite platsliggning vilket gick jättebra, hon låg lugnt och stilla och gjorde inte några ansatser att flytta på sig!

Ett bakombyte på 4pinnars slalom blev det också. Men hon är svår, när vi har kört ett slalom är hon uppe í varv och på helspänn och då virrar hon oftast bort sig på nästa försök. Jag ska se till att ta en liten paus emellan och träna något annat så får jag se hur det funkar. Men fart har hon och släppet börjar komma :D

Har bilder från vår hundhelg men har inte hunnit lägga över dom än, så håll utkik (vad sägs som Myra i hennes rosa strassspänniströja från Mickis?!)

Myra is the shit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello, tänkte jag skulle önska mig böcker i födelsedagspresent.. rekomenderar du några?
Den där:
Focus not fear; training insights from a reactive dog class
Vart beställde du den?

kramis
Jenkan

Anonym sa...

Vad tråkigt!

Ska jämföra priser och sånt när jag vet vilka böcker jag vill ha.
Ska köpa några samt önska mig i födelsedagspresent tänkte jag.. men de som jag vill ha från Amazon köper jag själv.
Har du läst Ruff Love?

Jag skulle behöva lite tips på att klicka in trix, jag är så låst känns det som. Jag vill helst inte använda massor med hjälpmedel heller.. *suck*
Nu har jag iaf hämtat basketboll hos mapa, hon sätter upp frambenen på den redan. Vad ska jag göra sedan, vad är jag ute efter *suck*
Har filmat Leias handtarget.. lägger ut den när jag hinner!!

Kramis