30 mars 2008

Agility på G!

Nu har Myra och jag just kommit hem från ett möte på Nyköpings bk. Agilityhinder är beställda och nu väntar vi bara på att dom ska komma :D
Fick veta att A1 för Eva Bertilsson var full, + 7 reserver (8 med mig..) , suck suck riktigt tråkigt. MEN dom funderade på att starta en till eftersom det var så många som inte kom med! Hoppas hoppas! Sen planerade vi också för vårens ungdomsträning, blir nog riktigt bra!

Myra låg i mitt knä utslagen under hela mötet och sen prommenerade vi hem i vårvädret!

På förmiddagen när solen sken som mest och man bara ite kunde vara inne ställde mamma och jag upp tunneln och ett slalom ute! Eskil fick träna att ligga lugnt och fint i buren och Myra fick fortsätta med sitt slalom, försöker få externbelöningen att funka mend det är jäättesvårt, ge mig tips!!! Men vi byggde på till sex pinnar vilket hon fixade!
Sen fick hon köra ¨några tunnlar, släpp har hon minsann! Hade inte någon belöning efter tunneln nu men vid 5 meter från tunneln var hon superhet, hade inte vägen kommit så hade jag ställt mig längre bort :D Tunnelråtta!
Nu måste konditionen komma också så hon orkar mer... Dags att börja ut o springa med henne snart mao!

Eskil var också skitduktig. När han låg tyst och lugn i buren tog jag ut honom, klickade lite kamp med viktförskjutning bak och sen fick han köra en rak o en böjd tunnel + ett 2 pinnars slalom. DEN hunden har släpp!

Myra fyller förövrigt 1 år på tisdag!!!!! Lilla råttan är stoor! Hurra hurra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fyller i augusti... ;P Men du fyller snart, eller ja, om en dryg månad. Har köpt en present till Myra som hon ska få den 12:e ^^ Haha, Lev väl! Pusss