20 december 2008

2008 - 2009

Så här tyckte och tänkte jag om 2008, den 30/12 2007... (vet att det bara är den 25:e nu men jag vill blogga :D)
Klickerkursen blev extremt bra, det varförövrigt då jag träffade Jenkus o Leia ordentligt för första gången, ett par som verkligen kom att betyda massor! Illa att det är så många mil till Göteborg bara...

Målen
-Godkänt på anlagsspåret (viltspår) - oh yes, och nu är jag och förhoppningsvis Myra taggad för öppenklass!

-Ett 1:a pris i lydnaden - nja, här tappade jag fokuset. Men många moment känns klara så inför 2009 ska vi satsa på fotgåendet och fria följet och se till att STARTA!

-Ta det lungt och bara ha kul i agilityn, inte gå för fort fram - Här känner jag mig så galet nöjd, för detta var nog mitt viktigaste mål och det höll jag. Till och med så många tjatat på mig över att jag är för feg som aldrig startar! Men 2009 - då!

-Gå en freestylekurs - Check! Stort tack till Yvonne Öster och Monica Gudunge som gav mig massor av inspiration!

-En klarad utställning ur hanteringssynpunkt alt. godkänt på tandvisningen till lydnaden - jaa flera utställningar som jag faktiskt är nöjd och stolt över ur hanteringssynpunk! Även i vardagen har det blivit så mycket lättare!

- Minst 65 poäng på rallylydnadstävlingen i Maj - tävlingen blev tyvärr inställd och längre än Nyköpings Bk ville jag inte åka för rallylydnad så här blir det rött....

-Dokumentera och utvärdera träningen bättre. Ev. veckomål?! - Har inte dokummenterat så noga som jag ville, men bloggat om allt och som nu när vi exempelvis tränar i ridhuset har jag gjort en planering och följt upp. Men jag har provat många olika metoder men tror att den mesta dokumentationen kommer bli på bloggen för 2009 också...


Mål för 2009
-HA ROLIGT!
-Svenskt viltspårschampionat
-Komma upp i klass 2 i hopp och iaf plocka någon pinne i agility
-1:a pris i lydnaden
-Komma på en topp 10 placering över årets allroundhund i SSPK's "Årets hund"
-Starta en freestyletävling
-Få en officiell 1:a på uställning
-Gå en ny klickerkurs för att få mer inspiration


Shiet vilket år det kommer bli, se upp!

Inga kommentarer: