14 december 2008

Serpentinera mera!

Nu är vi nyss hemkomna från agilerandet!
Hurra så kul det var och så bra det gick och så PÅ Myra var, fast hon löper.
Hon kampade och kampade, sprang jättefort och lyssnade sekundnoga på handlingen, jag måste verkligen komma ihop mig bättre med henne och tima handlingen mycket noggrannare, hon är grym!

Körde kombinationen som jag lade ut i Fredags. Den var roolig!


Agilityträning 14 dec 08 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Sen körde vi några korta tunnlar med bakom och framförbyte bara för skojs skull och lekte lite slalom. Jag utmanade henne lite genom att verkligen "trycka" fram henne i slalomet för att se om hon klarar det när jag springer om och för att se hur mycket jag kan reglera farten. JÄTTEROLIGT! Myra pinnade på och missade någon port i slutet av 12-pinnars men sen gick det jättebra och hon har verkligen koll! 3,4 sekunder klockades det till dock, skulle ju gäärna vilja hamna under 3... :D
Körde bakombyte så jag hamnade på höger sida på 4 pinnars några gånger också, gick inte lika bra... Men nu har vi inte kört på en månad heller...

Jag är såå taggad för Linköping den 24/1!!!

4 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Raring, det ser sk-tbra ut, både i verkligheten och på film. Det kommer att bli jättekul att se er i Linköping, bara sex veckor kvar nu :)

Anonym sa...

Åh, det ser verkligen så bra ut! Oj, oj. Å vilken fin fleecejacka råttan fick :)

Anonym sa...

Hej! Kul att du tittade in på agilityliv. Du har en väldigt trevlig blogg! Gillar dina fina bilder och dina filmklipp på den egna träningen :-)

Anonym sa...

Hihi Tack å lov är han en medium
:0).. Så vi kan hejja på varann istället *ler*
Jo, jag hoppas på att starta den 24 januari jag med! Han är super kul! Kramar Amanda
www.lundsgard.com