22 december 2008

FFF - full fart framåt

Det är så roligt! Varje gång jag haft ett träningspass med Myra känner jag mig så glad, nöjd och inspirerad! Hon har sån kapacitet att det är sjukt och det är så svårt att veta hur jag på bästa sätt kan hjälpa henne!
Lika dant kändes det igår på agilityträningen!

Igår körde vi kombinationen nedan, dels för att träna slalomingångar i fart och dels för att få in lite högerslalom och bakombyte. Ja hela paketet :D Än så länge fungerar det bara att göra bakombyte från vänster till högerslalom med 4 pinnar, men det är heller inte så bara!

Det gick jättebra och mot slutet utmanade jag Myra lite genom att springa snabbare och se om hon klarade av "stressen". Lite klurigt tyckte Myra men GALET roligt, och som hon sprang på!
Film från dagens träning:


Agilityträning 21/12 2008 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Se o njut ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Är din hund så ung!?
Det ser ju jättebra ut redan på filmerna. Jag tror att ni kommer att gå igenom klasserna i agility rätt snabbt...